شناسهٔ خبر: 29375171 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

بررسی میزان تحقق قطع ارتباط کارکنان با ارباب رجوع از طریق میز خدمت در لرستان

معاون استاندار گفت: میزان تحقق قطع ارتباط ارباب رجوع با کارکنان از طریق استقرار میز خدمت الکترونیکی در واحدهای عملیاتی، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین لرستان، گودرز امیری با اشاره به بخشنامه‌ی شماره ۶۳۹۶۵۷ مورخ ۹۷/۰۸/۲۰ سازمان اداری و استخدامی کشور اظهار کرد: با توجه به پایان یافتن مهلت استقرار و پیاده سازی میز خدمت الکترونیکی، میزان تحقق قطع ارتباط ارباب رجوع با کارکنان از طریق استقرار میز خدمت الکترونیکی در واحدهای عملیاتی، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: قابلیت‌ها و شاخص‌های مورد ارزیابی در میز خدمت الکترونیکی دستگاه‌ها از جمله "دسترسی به کلیه خدمات مورد درخواست ارباب رجوع تنها از طریق یک پنجره واحد الکترونیکی قابل ارائه باشد، به گونه ای که از سرگردانی مردم بین سامانه‌های مختلف و دریافت اطلاعات تکراری از ارباب رجوع جلو گیری کند.»، «قابلیت پذیرش درخواست خدمت به صورت الکترونیکی و قابلیت بارگذاری الکترونیکی مدارک مربوط به درخواست خدمت» و «قابلیت ارائه رسید الکترونیکی و تعیین زمان صدور پاسخ خدمت (در صورتی که امکان ارائه خدمت بلافاصله پس از پذیرش امکانپذیر نباشد)» هستند.

قابلیت تعامل الکترونیکی با ارباب رجوع

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: قابلیت ارائه الکترونیکی کد رهگیری منحصر به فرد به درخواست خدمت در لحظه پذیرش درخواست خدمت»، «قابلیت فراهم نمودن امکان رهگیری الکترونیکی مراحل گردش کار خدمت توسط ارباب رجوع»، «قابلیت ارائه پاسخ خدمت به صورت الکترونیکی به ارباب رجوع»، «قابلیت تعامل الکترونیکی با ارباب رجوع در مراحل مختلف انجام خدمت»، «ارایه بسته الکترونیکی اطلاع رسانی برای خدمت درخواست شده مطابق سرفصل موضوع "بند و دستورالعمل روش استقرار میز خدمت حضوری»، دریافت نظر ارباب رجوع به صورت الکترونیکی»، «قابلیت تهیه گزارشهای تحلیلی، مقایسه ای و مدیریتی مانند تعداد خدمات پذیرش شده، تعداد خدمات پاسخ داده شده، متوسط زمان بین پذیرش و ارائه پاسخ خدمت به تفکیک انتخاب دوره های زمانی مختلف " و "محل ارائه خدمت در سطح ستاد صف را از دیگر شاخص‌های ارزیابی در میز خدمت الکترونیکی دستگاه‌ها است.

امیری تصریح کرد: در صورتی که برای انجام هر یک از مراحل خدمت نیاز به حضور ارباب رجوع در ساختمان های اداری و محل کار کارمندان باشد، ارباب رجوع تنها در میز خدمت حضوری ستاد یا واحد عملیاتی دستگاه یا دفاتر پیشخوان و پستی پذیرش شود و ارجاع وی به واحدهای _سازمانی و کارشناسان در داخل ادارات، ممنوع بوده و نقض مقررات محسوب می شود.

دادن اطلاعات کافی به ارباب رجوع

وی افزود: زمان و دلیل حضور همچنین مدارک مورد نیاز، به صورت الکترونیکی به ارباب رجوع بایستی اطلاع رسانی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: به استناد بخشنامه مذکور ستاد دستگاه‌های اجرایی مکلفند تا برای هر یک از خدمات صف یا ستاد که در میز خدمت الکترونیکی ارائه می شود، کاربرگی تهیه و تا تاریخ ۹۷/۰۹/۳۰ به سازمان اداری و استخدامی ارسال کنند.

وی خاطر نشان کرد: سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها با هماهنگی و نظارت عالیه استانداران مسئول ارزیابی و ارائه گزارش از عملکرد اجرای میز خدمت الکترونیکی در شهرداری‌های سراسر استان می باشند.

46

نظر شما