شناسهٔ خبر: 29375055 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

امام جمعه موقت كاشان:

شهدا عامل عزت ملت ايران هستند

امام جمعه موقت كاشان شهدا را از عامل عزت ملت ايران دانست و گفت: شهدا حق گو و حق طلب بودند و در راه حق حركت كردند و به شهادت رسيدند و با شهادت خود براي ملت ايران اسلامي عزت آفرين شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار چهارشنبه شب در ديدار با خانواده شهيد مهدي لسان و يادبود شهيدان محمودرضا وابوالفضل لسان و عباس محسن زاده با تبريك آغاز امامت زمان(عج) و تسليت شهادت امام حسن عسگري(ع)، گفت: همه انسانها با هرگونه تفكري به دنبال كسب عزت هستند.

وي با اشاره به اينكه انسان در تشخيص عوامل عزت و سعادت دچار اشتباه مي شود، افزود: انسان عزت وسعادت را در به دست آوردن پول و ثروت و ماشين و خانه مي داند و با وجود اينكه به همه آرزوهاي خود مي رسد اما به سعادت نمي رسد.

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: انسان به دليل اينكه در تشخيص عامل عزت و سعادت دچار اشتباه مي شود نه تنها هيچگاه به عزت نمي رسد بلكه به ذلت مي رسد و براي همين است كه امام عسکري(ع) مي فرمايد، هر عزيزي كه حق را ترك كند ذليل مي شود و هر ذليلي كه از حق پيروي كند عزيز مي شود.

وي ادامه داد: پيروي از حق ملاك عزت براي هر فرد و گروه و جامعه و امتي است و عامل ذلت دوري از حق است، از اين رو امت اسلام قبل از پيامبر در ذلت قرار داشت اما با آمدن پيامبر اكرم(ص) و برافراشته شدن پرچم حق به عزت رسيد اما در ادامه كه حق را رها كرد به ذلت و خواري مبتلا شد.

امام جمعه موقت كاشان ادامه داد: ملت ايران نيز قبل از پيروزي انقلاب اسلامي تحت ظلم و ستم رژيم ستم شاهي و آمريكا قرار داشت و خوار ذليل بود، اما وقتي امام خميني(ره) پرچم حق را برافراشت و انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد ملت ايران به عزت رسيد.

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: امروز بعد از گذشت 40 سال از پيروزي انقلاب اسلامي با وجود همه مشكلات موجود اما مردم ايران اسلامي به دنبال حق طلبي است و براي همين است كه مردم ايران در دنيا عزت دارند و دشمن از ملت ايران در هراس است.

وي افزود: اگر دشمن از ملت ايران درهراس است براي اين است كه مردم ايران و رهبران ديني در ايران با الگو از مكتب عاشورا و كربلا و امام حسين(ع) حق گو و حق طلب هستند.

امام جمعه موقت كاشان در ادامه شهدا را عامل عزت ملت ايران دانست و عنوان كرد: شهدا نيزحق گو و حق طلب بودند و در راه حق حركت كردند و به شهادت رسيدند و با شهادت خود براي ملت ايران اسلامي عزت آفرين شدند.

حجت الاسلام اسلامي تبار يادآور شد: تنها راه حفظ عزت ما ادامه راه و ياد شهدا، حفظ دستاوردهاي خون شهدا و عمل به وصيت نامه هاي شهدا است./1307/پ۲۰۳/ب۱

نظر شما