شناسهٔ خبر: 29374529 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

70 درصد دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی شاغل می شوند

مشهد- ایرنا- رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی خراسان رضوی گفت: میانگین نرخ اشتغال دانش آموختگان این دانشگاه 70 درصد است که این رقم در رشته های مرتبط با حوزه کشاورزی به 80 درصد می رسد.

صاحب‌خبر -

مرتضی تشکری روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: رشته های این دانشگاه تقاضا محور است لذا دانش آموختگان آن کمتر بیکار می مانند.
وی اظهار داشت: رشته های این دانشگاه صرفا دانشی نیست بلکه بسیاری از آموزش های این دانشگاه عملی و کاربردی و تمام رشته های آن متناظر با شغل است.
وی گفت: این دانشگاه دارای 54 مرکز دولتی، خصوصی و عمومی در این استان است که حدود 17 هزار دانشجو در 620 کد رشته محل در آن مشغول تحصیل هستند.
تشکری افزود: مراکز علمی کاربردی دولتی استان با بخش خصوصی واجد شرایط جایگزین می شوند لذا علاقه مندان ادامه تحصیل در زمینه فعالیت های آموزشی این مراکز نگرانی نخواهند داشت.
وی همچنین از برگزاری چهارمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی و ششمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت از 27 تا 29 ماه جاری در مشهد خبر داد.
وی هدف از برگزاری جشنواره ملی درون دانشگاهی حرکت را تجلیل از برگزیدگان آثار و دستاورد های علمی جشنواره و رونق بخشی به خلاقیت های دانشجویان در انجمن های علمی دانشگاهها دانست.
رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی خراسان رضوی اظهار داشت: 20 واحد علمی - کاربردی استانی از سراسر کشور در این جشنواره مشارکت دارند که تاکنون 946 اثر از دانشجویان این واحدها به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده، 876 اثر مورد داوری قرار گرفته و 81 اثر برگزیده شده است.
تشکری زمینه آثار ارسالی به این جشنواره را انجمن های علمی برتر، فعالیت های علمی خلاقانه، نشریه، محتوای دیجیتال، کتاب، اختراع، کارآفرینی و بخش ویژه با موضوع آب و محیط زیست در قالب پنج گروه علمی علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاوزی و هنر و معماری ذکر کرد.
وی گفت: بیشترین اثر ارسالی برگزیده مربوط به واحدهای استان های تهران، البرز، اصفهان، خوزستان و مرکزی است.
وی افزود: همزمان با این جشنواره، نمایشگاه استانی اشتغال و توسعه کارآفرینی نیز با حضور 24 واحد علمی - کاربردی استان با هدف زمینه سازی برای اشتغال و کارآفرینی دانشجویان و پیوند بین صنعت و دانشگاه برگزار می شود.
تشکری اظهار داشت: در حاشیه این نمایشگاه 6 کارگاه آموزشی با موضوعات کارگاه های کشاورزی نوین، تهیه و تدوین طرح کسب و کار، ایده یابی برای خلق محصول جدید، شناسایی فرصت های جدید کسب و کار، نحوه ارائه طرح به سرمایه گذار و ایده یابی و کارآفرینی موفق در بازار دارای نوسان، توسط مراکز علمی کاربردی و شرکت مهد دانش پارسیان برگزار خواهد شد.
7489 / 6053

نظر شما