شناسهٔ خبر: 29374138 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خدمات دامپزشکی در همه روستاهای آذربایجان غربی عرضه می شود

ارومیه- ایرنا- معاون سلامت اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: پوشش خدمات بهداشتی درمانی دامپزشکی در سطح روستاهای استان به صورت 100 درصد انجام می گیرد.

صاحب‌خبر -

غلامرضا ملکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از کنترل و مهار بیماری هم به طور میانگین 65 تا 80 درصد پوشش خدمات بهداشتی درمانی دامپزشکی در سطح استان انجام می گیرد.
وی ادامه داد: سرعت دسترسی به مراکز خدمات بهداشتی درمانی دامپزشکی در سطح استان در حال حاضر به طور میانگین کمتر از یک ساعت است.
وی با اشاره به اینکه اصلاح ساختارها در کاهش هزینه های کنترل و نظارت بهداشتی موثر می باشد، اضافه کرد: این اداره کل در زمینه کنترل و نظارت بر بهداشت فرآورده های خام دامی و استحصال و تولید گوشت قرمز و گوشت سفید، از مزرعه تا سر سفره مردم به ترتیب توانسته 50 و 90 درصد فعالیت نظارتی داشته باشد.
ملکی اظهار داشت: در نظارت بر تولیدات آبزی پروری استان نیز پوشش نظارت های بهداشتی 95 درصد و در تولیدات طیور این پوشش 90 درصد است.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: کنترل بیماری های دام در راستای صیانت از سلامت جامعه و بهداشت عمومی در تمام ایام سال انجام می شود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی با 9 میلیون دام و طیور و مرغ و ماکیان یکی از استان های مهم کشور در زمینه دامداری و تامین گوشت مورد نیاز منطقه است.
به علت واقع شدن این استان در منطقه مرزی و همسایگی با کشورهای دیگر کنترل و نظارت بر دام های استان و ارائه خدمات بهداشتی به دامداران از ضرورت ها محسوب می شود.
7125/3072

نظر شما