شناسهٔ خبر: 29374125 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بانک ورزش | لینک خبر

مدیر روستا در گفت و گو با بانک ورزش:‌

غیبت کیروش در فینال لیگ قهرمانان دهن‌کجی به همه است/ کادرفنی تیم ملی خودش را تافته جدابافته می‌داند/ حمایت بیش از حد توهین به خود رسانه است

صاحب‌خبر -

بانک ورزش - علی اصغر مدیرروستا، مهاجم تیم ملی ایران در دهه70، در گفت و گو با بانک ورزش و در خصوص اینکه آیا بازی با تیم ترینیداد و توباگو می‌تواند شبیه سازی خوبی برای بازی‌های تیم ملی در جام ملت‌های آسیا باشد، گفت:

صحبت در مورد این مسائل عادی شده است. به نظر من بازی خیلی معمولی خواهد بود و به کار تیم ملی ما نمی آید. شاید بازی با این تیم شبیه بازی با تیم ملی یمن باشد! فوتبال آن ها در سطحی نیست که از این تیم شناختی داشته باشم. به نظرم این بازی یک تمرین خیلی ساده برای تیم ملی ما خواهد بود. فلسفه بازی کردن با این تیم‌ها را نمی‌دانم. در کادرفنی هم نیستم که بدانم چه در سر آن‌ها می‌گذرد اما آن چیزی که مشخص است و از هرکسی بپرسید، این بازی به درد ما نمی‌خورد.
مدیرروستا در خصوص شرایط حاکم بر تیم ملی در حال حاضر گفت:
من فکر می کنم کادرفنی تیم ملی خیلی خودش را از فوتبال ما جدا کرده  و خودش را تافته جدا بافته می داند. این به مدیریت فوتبال مربوط می شود. اگر مدیریت قوی کار کند، شاهد این اتفاقات و جبهه گیری ها نخواهیم بود. زمانی که مدیریت ضعیف باشد می بینیم که مربی تیم ملی در ورزشگاه آزادی برای مساوی کردن تیم ایرانی خوشحال می شود یا سرمربی تیم ملی به خودش این اجازه را می دهد برای تماشای فینالی که نفر اول فوتبال دنیا آمده، نفر اول فوتبال آسیا آمده، معاون اول رئیس جمهور ما آمده، وزیر ما آمده، رئیس فدراسیون آمده، در ورزشگاه نباشد! این دهن کجی به همه است. اگر مدیریت قوی باشد شاهد انسجام خواهیم بود. این انسجام را بزرگتر باید به وجود بیاورد. اما در این چندسال به خاطر آمار و ارقام نظرسنجی‌های هدایت شده که آیا کی‌روش بماند یا نماند، مردم را مقابل فدراسیون قرار دادند. فدراسیون هم به خاطر اینکه مردم خواسته اند کی‌روش بماند، هیچ عکس العملی نشان نمی دهد. 
او در مورد اینکه با توجه به عملکرد ایران در جام جهانی، آیا می توانیم به جمع 4تیم برتر آسیا برسیم، گفت:
در جام جهانی باید همینطور بازی می کردیم تا اینگونه نتیجه بگیریم. ما مثل ژاپن نیامدیم حریف را تحت الشعاع خودمان قرار دهیم و بخواهیم مالکیت زیاد توپ داشته باشیم یا به اصطلاح فوتبال بازی کنیم. ما به دفاع کامل و ضد حمله ها دل بسته‌ایم. به گل نخوردن و یک امتیاز یک امتیاز گرفتن. یا برد یک-هیچ و دو-یک. اگر در جام ملت ها بخواهیم رویه جام جهانی را در پیش بگیریم کارمان سخت است. اگر بخواهیم فوتبال بازی کنیم هم کارمان سخت است. چون برای فوتبال مالکانه تمرینی نکرده ایم تا حریف را با مالکیت توپ تحت فشار قرار دهیم. ما با جمع شدن در زمین خودی و قدرت بدنی حریف را تحت تاثیر قرار می دهیم. بنابراین اگر بخواهیم در جام ملت ها فوتبال بازی کنیم. خداراشکر در مرحله گروهی مشکلی نخواهیم داشت اما در مراحل بعدی و برای رسیدن به جمع 4تیم قطعا به مشکل می خوریم چون در بحث فوتبال بازی کردن تیم هایی مانند کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و حتی عراق و عربستان، کار ما را سخت می‌کنند.
مدیرروستا در مورد اینکه کی‌روش معتقد است باید قطره‌های عرق را به طلا تبدیل کنیم، گفت:
همه ما از خدا می خواهیم تیم کشورمان پس از سال ها قهرمان آسیا شود ولی به نظر من اگر دودوتا چهارتا کنیم، می بینیم که در حال حاضر نمی‌شود. اگر منطقی نگاه کنیم کاربسیار سختی داریم و شاید بر اساس اتفاق، قهرمان آسیا شویم. 
مهاجم اسبق تیم ملی در مورد فرصت کمتری که به قدوس و رضایی در خط حمله می‌رسد و حضورسردار آزمون با وجود بی انضباطی‌هایش، گفت: 
بازیکنان خیلی خوبی در خط حمله داریم اما به نظر من سامان قدوس یک پله از نظر حرفه ای‌گری و نحوه بازی بالاتر است. متاسفانه در جام جهانی از او به خوبی استفاده نشد. فکر می کنم کاوه رضایی و سامان قدوس باید خودشان را بیشتر به کادر فنی نزدیک کنند. ببینند آزمون یا طارمی چه کار می کنند، آن ها نیز همان کار را انجام بدهند! آزمون و طارمی بازیکنان خیلی خوبی هستند اما در جاهایی ضعیف کار کردند. با اینحال بازهم در تیم ملی حاضرند. به نظر من عدالت باید برقرار شود. 
او در مورد اینکه شاید قوچان نژاد هم به خاطر این بی عدالتی خداحافظی کرد، گفت:
بله. این یک اشتباه بود. قوچان نژاد می توانست در جام ملت ها برای فوتبال ما مثمرثمر باشد. این مسائل شبهاتی را به وجود می‌آورد که حتما چیزی هست. کی روش رحمتی را به خاطر صحبت خداحافظی کنار گذاشت یا با رفتارش باعث شد برخی از تیم ملی بروند. شاید واقعا مساله ای وجود دارد که باید مرتفع شود. 
مدیرروستا در مورد تصمیم اعضای تیم ملی پس از انتقادات امیرحاج رضایی گفت:

 این رویه، رویه غلطی است که کادرفنی تیم ملی در پیش گرفته است. از آنجایی که کی روش تمام بی احترامی ها را انجام داده، به نظر من رسانه ها نیز بهتر است حمایت نکنند. من نمی گویم تحریم کنند. نمی‌گویم ناگهان تحریم کنیم و خداحافظ شما. این مساله دوباره تنش به وجود می آورد. باید میانه را بگیریم و معتدل باشیم.  بالاخره باید یک جا یک اتفاقی بیفتد که آن ها به خودشان بیایند. نمی خواهیم جبهه گیری کنیم اما اگر همیشه عکس العملی نشان ندهیم، مدام تکرار می شود و مدام بیشتر می شود. 
ملی پوش اسبق فوتبال ایران در مورد اینکه کی روش و کادرفنی معتقدند حمایت خوبی از تیم ملی نمی شود، گفت: کی روش دست پیش را می گیرد که پس نیفتد! مگر شده تا به حال از سر مربی تیم ملی این چنین حمایت کنند؟ آیا شما سراغ دارید؟ او این مساله را می داند که این کارها را می کند. اگر حس کند که جای پایش مقداری سست شده، مطمئن باشید همراه می شود. البته الان دیر شده است. او شاید چندماه دیگر خداحافظی کند و برود. اگر همان سال اول مانند امارات این اتفاق می افتاد، او نیز حواس جمع می شد. حمایت از تیم ملی باید همیشه و قاطعانه باشد اما حمایت بیش از حد، ضرر دارد. جایی که می بینیم راه و مسیر را کج می کنند و به همه دهن کجی می شود، حمایت بیش از حد توهین به خود رسانه است. امیدوارم هر اتفاقی که می افتد، اتفاقی خوب برای فوتبال ما و تیم ملی ما باشد.

 

نظر شما