شناسهٔ خبر: 29373651 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

250 میلیارد ریال به ساخت تله کابین در یاسوج اختصاص یافت

گچساران - ایرنا -مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 250 میلیارد ریال به ساخت تله کابین در منطقه گردشگری آبشار یاسوج اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

محمود باقری چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح تله کابین منطقه گردشگری آبشار یاسوج از تپه جنوبی به سمت شمال به طول چهار کیلومتر اجرا می شود.
وی بیان کرد: سرمایه گذار این طرح مشخص شده و عملیات اجرایی تله کابین آبشار یاسوج به زودی شروع می شود.
وی همچنین از برنامه ریزی برای بهره برداری از مجموعه پارک آبی شهریاسوج مرکز این استان در دهه فجر امسال خبرداد.
باقری گفت:این طرح با سرعت خوبی در حال تکمیل شدن است.
وی بیان کرد: رودخانه آرام، سرسره های به روز و استخرهای نمک جهت آب درمانی، سونا و جکوزی از بخش های مختلف مجموعه پارک آبی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برنامه ریزی برای تدوین طرح جامع گردشگری در این استان خبر داد.
وی گفت: مراحل مناقصه این طرح انجام شده است و هم اکنون در مرحله انعقاد قرارداد با مشاور است.
باقری ابراز داشت: طرح جامع سند گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در مدت زمان هشت ماه اجرا خواهد شد.
وی عنوان کرد: راه‌اندازی 50 واحد بو‌م‌گردی در این استان تا سال 1400 هدف‌گذاری شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امسال راه‌اندازی 15 واحد بو‌م‌گردی در شهرستان‌های مختلف استان در دستور کار قرار دارد.
وی بیان کرد: 110 میلیارد ریال از محل سفر هیات در سال 1395 به زیرساخت های گردشگری این استان اختصاص یافت که باعث تکمیل 24 طرح شد.
باقری گفت: با این اعتبار اردوگاه های راکدی که با بودجه های قطره چکانی به صورت لاک پشتی در حال اجرا بود بهره برداری شدند.
باقری عنوان کرد: در چند سال اخیر تکمیل اردوگاه های گردشگری استان در دستور کار قرار گرفت که با جذب اعتبارات ملی و استانی اردوگاه‌های برم الوان بهمئی، باغ فردوس گچساران، رود رونه باشت، چشمه بلقیس چرام، خهکلون یاسوج، اندرسای سی‌سخت، آبشار کمر دوغ، اردوگاه گردشگری کریک و اردوگاه گردشگری موگرمون لنده تکمیل شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایجاد 100 چشمه سرویس بهداشتی در مناطق گردشگری از دیگر خدمات انجام شده حوزه گردشگری در این استان است.
باقری ابراز داشت: از افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌های گردشگری استان از جمله بو‌م‌گردی، هتل، هتل آپارتمان و سفره‌خانه‌های سنتی دارند به صورت ویژه حمایت می شود.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 280 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبرکه، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای استفاده مسافران و گردشگران است.
حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلالدان، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از جمله جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است.
8143/1662

برچسب‌ها:

نظر شما