شناسهٔ خبر: 29373590 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس

بیلان منفی آب در فارس سالانه 653 میلیون متر مکعب است

شیراز-ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: چالش‌های بخش کشاورزی این استان در پنج گروه عمده شامل اقلیم، خاک، عوامل اقتصادی، عوامل اجتماعی و فناوری دسته‌بندی می‌شوند که آب یکی از آزاردهنده ترین آنهاست و به طور متوسط سالانه 653 میلیون متر مکعب بیلان منفی آب داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش دریافتی چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان فارس محمد مهدی قاسمی در جمع دانشجویان بسیجی دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز با عنوان نشست تخصصی پرسمان پیشرفت افزود:علی‌ رغم بحران آب، افزایش تولیدات بخش کشاورزی از 9.1 میلیون تن در سال 92 به 10.4 میلیون تن در سال جاری بیانگر ارتقای بهره ‌وری در منابع تولید اعم از آب به عنوان مهمترین نهاده تولید، زمین، نیروی انسانی و...است.
وی بیان کرد: برای مقابله با چالش‌های بخش کشاورزی دو راهکار علمی، فنی و مهندسی کردن کشاورزی و افزایش سرمایه و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی وجود دارد که مورد اول با اجرای طرح نظام نوین ترویج و مورد دوم با تشکیل صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی دنبال می‌شود.
قاسمی در پاسخ به سوال چگونگی حل مشکلات ناشی از نبود آمار دقیق در حوزه کشاورزی و بوروکراسی دست و پاگیر اداری گفت: با پهنه‌ بندی عرصه کشاورزی در قالب نظام نوین ترویج برای اولین بار به آمار ثبتی همراه با نقشه در حوزه کشاورزی رسیده ایم و اگرچه تعدد جلسات و بوروکراسی اداری دامن بخش هایی از ادارات را گرفته، اما با راه‌اندازی دولت الکترونیک و میز خدمت الکترونیکی به دنبال حل و فصل این مسئله هستیم.
دانشجویی پرسید: چگونه کشت محصولات پر‌آب‌ بر را محدود یا ممنوع کنیم؟ قاسمی پاسخ داد با کنتوردار کردن چاه‌های مجاز و پرکردن چاه های غیرمجاز.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: دانشجویان فعالیت‌هایی علمی خود را به منظور هویت بخشی قانونی، در قالب کلینیک‌های گیاه‌ پزشکی،شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های خدمات فنی- مشاوره‌ای دنبال کنند، این سازمان نیز همکاری لازم را با دانشجویان خواهد داشت.
9873 /1876

نظر شما