شناسهٔ خبر: 29372933 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک نماینده مجلس:افزایش مطالبه مردم باعث پیشرفت کشورمی شود

نوشهر – ایرنا – نماینده مردم شهرستان های تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه و پیشرفت کشور با افزایش مطالبه گری مردم امکان پذیراست، گفت: باید روحیه مطالبه گری را در بین تمامی آحاد جامعه گسترش دهیم تا به اهداف مورد نظر دست یابیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، شمس الله شریعت نژاد عصر چهارشنبه در نخستین همایش سازمان مردم نهاد مجمع توسعه آبادانی شهرستان تنکابن افزود: مطالبات مردم باید کارشناسی و همراه با هم اندیشی باشد و اگر این اتفاق بیافتد بسیاری از مشکلاتی که امروز در کشور وجود دارد برطرف می شود.
وی توسعه غرب مازندران را در گرو توسعه کشور دانست و اظهار داشت: برجسته کردن ظرفیت های موجود در غرب مازندران نیاز به پشتیبانی دارد و تک صدایی عمل کردن کار بسیار سختی است.
شریعت نژاد خاطرنشان کرد: باید با حفظ اتحاد و یکپارچگی در سایه عقلانیت و دانایی در مسیر توسعه گام برداریم و از تصمیمات احساسی دوری نماییم.
وی با بیان اینکه فرهنگ مطالبه گرایی امید را در مردم افزایش می دهد، تصریح کرد: در برخی استان ها میزان مطالبه گرایی مردم بسیار بالا است اما در غرب مازندران بسیار اندک است و باید آن را افزایش دهیم تا شاهد توسعه بیشتر در منطقه باشیم.
نماینده مردم شهرستان های تنکابن ، رامسر و عباس آباد در مجلس بزرگترین ظلم در 40 سال اخیر را ظلم به علم و عالم دانست و یادآور شد: تبعات توجه نکردن به علم و عالم امروز گریبان مردم را گرفته و آنها با مشکلات زیادی مواجه هستند و باید با تصمیمات عقلایی در رفع کمبودها و کاستی ها تلاش نماییم.
فرماندار ویژه تنکابن نیز فعالیت نخستین تشکل مردم نهاد در این شهرستان را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: توسعه یک رشد تدریجی است و اگر بخواهیم در این مسیر موفق شویم باید با برنامه ریزی دقیق و هدفمند گام برداریم.
سید امیر حسینی جو افزود: باید با تغییر رفتارها و نگاه ها همراه با اتحاد و انسجام از توان همه افراد و گروه ها برای توسعه و عمران شهرستان استفاده نماییم و عقب ماندگی های گذشته را جبران نماییم.
وی با بیان اینکه باید قانونمندی را سرلوحه کارها قرار داد، اظهار داشت: یکی از اصول توسعه رعایت قانون است و اگر به آن عمل نکنیم نمی توانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.
حسینی جو خاطرنشان کرد: توسعه باید در اندیشه و فکر افراد ایجاد شود و امکانات شایسته و ویژه به تنهایی توسعه نمی آورد.
مجمع توسعه آبادانی شهرستان تنکابن به عنوان نخستین تشکل مردم نهاد این شهرستان با شماره ثبت 301 رسما کار خود را آغاز نمود.
شهرستان 165 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.
1899/1602

نظر شما