شناسهٔ خبر: 29372925 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

یک مقام مسئول مطرح کرد:

ورود سه نیروگاه جدید به مدار تولید برق

مدیرعامل نیروگاه تبریز گفت: به زودی نیروگاه سهند بناب، هریس و بخش توسعه ای نیروگاه تبریز وارد مدار تولید می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر معینی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی در نشست خبری با بیان اینکه ظرفیت اسمی نیروگاه‌های تحت مدیریت این شرکت در حال حاضر بالغ بر هزار و ۵۹۰ مگاوات است، گفت: این نیروگاه‌ها وظیفه تامین برق حدود ۳.۲ درصد برق مصرفی کشور را به عهده دارد.

وی افزود: یکی از نیروگاه‌های تحت مدیریت این شرکت حرارتی سهند است که دارای دو واحد بخار به ظرفیت ۳۲۵ مگاوات است. واحد گازی نیروگاه تبریز نیز از جمله واحدهایی است که ساخت آن را کارخانه فیات ایتالیا انجام داده و ظرفیت اسمی آن ۶۴ مگاوات است که در حال حاضر با دو نوع سوخت گازوئیل و گاز طبیعی کار می کند.

به گفته این مقام مسئول، واحد نیروگاهی گازی صوفیان نیز که دارای ۴ واحد گازی ساخت AEG آلمان به قدرت اسمی ۲۰۰ مگاوات است.

معینی افزود: متوسط هزینه احداث هر کیلووات ساعت برق معادل ۱۵۰۰ دلار است. این در حالی است که قیمت فروخته شده برق به متقاضیان کمتر از مقدار حقیقی آن است.

وی با اعلام اینکه در پیک بار مصرف، امسال در استان آذربایجان شرقی هیچ خاموشی نداشتیم، اظهار داشت: هفته آینده نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سهند بناب کلنگ زنی می‌شود. از سوی دیگر نیروگاه سیکل ترکیبی هریس در تابستان سال آینده وارد مدار می‌شود و نیروگاه تبریز نیز در صورت اجرای طرح توسعه آن می‌تواند هزار مگاوات به شبکه سراسری برق تزریق کند.

این مقام مسئول میزان هدر رفت برق در این مجموعه را حدود ۶ تا ۷ درصد اعلام کرد و گفت: شرکت توانیر در تلاش است تا در پی اصلاح وضعیت موجود این میزان هدررفت را کاهش دهد.

نظر شما