شناسهٔ خبر: 29372838 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در ادامه تحقیقات مرتبط با کلاهبرداری و پولشویی؛

پلیس بلژیک یکی از باشگاه های فوتبال این کشور را تفتیش کرد

تهران- ایرنا- در پی یورش نیروهای پلیس به باشگاه «رویال اکسل موسکرون» بلژیک، سه نفر به اتهام انتقال غیرقانونی پول از طریق مجراهای غیرقانونی و همچنین تحصیل غیرقانونی جواز فعالیت به عنوان یک باشگاه حرفه ای، بازداشت شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه نوشت: این دومین بار است که پلیس در راستای تحقیقات مرتبط با کلاهبرداری های احتمالی و پولشویی در فوتبال بلژیک، به یک باشگاه یورش می برد.
در ماه اکتبر پلیس بلژیک برای نخستین بار به باشگاه «کلاب بروژ» یورش برد و در ادامه موج بازداشت ها، 2 داور، چند مدیر برنامه (ایجنت) به همراه سرمربی این تیم توقیف شدند.
دادستانی فدرال بلژیک با صدور بیانیه ای اعلام کرد که بازرسان طی هفت عملیات تفحص، دفتر باشگاه موسکرون، منازل مقامات این باشگاه و دفاتر مرکزی 2 شرکت ورزشی را مورد بازرسی و تحقیق قرار دادند.
دادستانی فدرال بلژیک روز چهارشنبه اعلام کرد که این نهاد در ماه آوریل تحقیقات خود را در خصوص پرونده سازی های باشگاه برای مخفی کردن هویت مالک باشگاه که گفته می شود مدیر برنامه یکی از بازیکنان است، آغاز کرده است.
براساس قوانین فوتبال، مدیر برنامه ها نمی توانند مالکیت باشگاه ها را در اختیار داشته باشند.
علاوه بر این، دادستان های مسئول رسیدگی به پرونده می گویند آنها در حال بررسی این موضوع هستند که آیا فعالیت های پنهانی مذکور موجب بقای این تیم در لیگ برتر بلژیک شده و اینکه آیا شرکت های خارجی اداره کننده باشگاه، میلیون ها یورو را به طور غیر قانونی به باشگاه تزریق کرده اند یا خیر.
تحقیقات مذکور در حالی انجام می شود که باشگاه رقیب موسکرون یعنی مشلان در ماه ژوئن، شکایتی را در رابطه با مشکلات و ناهمخوانی های جواز، علیه این باشگاه تنظیم کرد.
تیم مشلان فصل گذشته به دسته پایین تر سقوط کرد و موسکرون با سه امتیاز بیشتر 2 پله بالاتر از آنها جای گرفت و از سقوط نجات یافت و در حال حاضر هم یکی از دو تیم قعرنشین لیگ برتر بلژیک است.
لازم به ذکر است دادستانی فدرال بلژیک اواسط ماه گذشته با یورش به تعدادی از باشگاه های فوتبال و همچنین منازل برخی از مقامات فوتبال این کشور، تعدادی از صاحب منصبان فوتبال بلژیک را از جمله «مجی بیات» مالک ایرانی الاصل سابق باشگاه شارلروا را بازداشت کرد.
ورزشی**3991**9129

نظر شما