شناسهٔ خبر: 29372795 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رئیس اوقاف شهرستان های لاهیجان و سیاهکل:

اداره مستقل اوقاف شهرستان سیاهکل در حال پیگیری است/ ۲۰ مورد طرح جامع بقعه های متبرکه امضا شده است

نشست خبری حجت‌الاسلام و المسلمین میر حسینی رئیس اوقاف شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در بقعه متبرکه آقا سید اسماعیل شهرستان سیاهکل با اصحاب رسانه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین گیلان؛ در این نشست خبری که به مناسبت دهه وقف برگزار گردید حجت الاسلام حسینی ضمن توضیح درمورد نگاه قرآن و اهمیت مسئله وقف گفت: صدقه جاریه و یا همان وقف در قران بسیار سفارش شده است وهمانند جهاد نفس بسیار مورد توجه وتاکید سیره انبیا بوده است و و از گذشته این امر را انجام می دادند و به مردم سفارش کرده‌اند .

وی در ادامه گفت: وظیفه خودمیدانیم که از زحمات تمام کسانی که در فریضه ی وقف تلاش داشته اندتشکر و قدردانی نماییم.

رئیس اوقاف شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در ادامه گفت: وقف در مسائل اقتصادی نیز بسیار می‌تواند کارگشا و کمک حال جامعه و مردم باشد و با سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف که از کمک مردم ایجاد می‌شود، اشتغالزایی نموده و بسیاری از مشکلات مستمندان را نیز حل کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین میرحسینی اظهارداشت: عملکرد اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های لاهیجان و سیاهکل را بسیار شفاف و مطابق دستورالعمل و قوانین درحال انجام میشود که درسامانه مربوطه مشخص است.

وی ادامه داد تعداد کل موقوفات ۵۸۱ مورد بوده و تعداد رغبات(متعلقات مربوط به وقف انجام شده) ۴۵۸۱ رغبه ،تعداد بقاع متبرکه ۱۷۳ بقعه در سامانه جامع با ثبت شده است ،اجاره ۳۰۰ سند تجدید شده،۲۴ هزار متر مربع از زمین های اوقافی نیز رفع تصرف گردیده که ارزشی بالغ بر یک میلیارد تومان دارد ،وی گفت: در سال اخیر ۴ وقت به مبلغ ریالی ۱۱ میلیارد تومان نیز از طرف خیرین وقف شده است،۲۰ سند مالکیت موقوفات اخذ شده است که در بحث اجرای نیات واقفین کل درآمد و هزینه کرد مشخص است. همچنین طرح تعمیر و تجهیز، کمک به مستمندان، محافل انس با قرآن ،انجام کارهای مختلف فرهنگی از کارهای اداره اوقاف بوده است .

وی در ادامه با ارائه آماری از اقدامات اوقاف این دو شهرستان گفت :  ۲۰ مورد طرح جامع بقعه های متبرکه امضا شده است و همچنین این طرح جامع بسیاری از هدررفت ها و بی برنامگی ها و روشن شدن مسیر تجهیز تعمیر و ساخت مشخص میشود. وی ادامه داد:  ۵۰ بقعه به دوربین مداربسته تجهیز شده است و درآمد غیرنقدی متبرکه از طرف مردم حدود ۵ میلیارد تومان می باشد.

رئیس اوقاف شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در ادامه گفت: همچنین در طرح آرامش بهاری جزو سه اداره برتر استان ،اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های لاهیجان و سیاهکل معرفی گردید و در کلیه ایام سال و مناسبت ها برنامه های متناسب با آن روز و ایام برگزار شده است .

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در مورد کارهای خلاقانه مجموعه اوقاف نیز گفت : یکی از کارهای انجام شده افتتاح مراکز مشاوره در دفتر امام جمعه و فرمانداری بوده است که مردم را که تصمیم بر وقف دارند هدایت می نمایند تا در مورد مشکلات روز جامعه و مسائلی که بازدهی بیشتری دارد فعالیت می نمایند . 

وی افزود: هم چنین برنامه‌های مشخصی در جهت جوانگرایی هیئت امناهای مجموعه های مختلف بقاع متبرکه باحفظ ارزش وحرمت و استفاده از تجربیات ریش سفیدان در حال انجام می باشد، چرا که باید از فکر و ایده و نیروی جوانان در این زمینه استفاده شود و طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب بقاع باید قطب فرهنگی تبدیل شوند.

وی درخاتمه گفت: درمورد اداره مستقل اوقاف وامورخیریه شهرستان سیاهکل نیز ازطرف نماینده ومسئولین درحال پیگیری می باشد.

46

نظر شما