شناسهٔ خبر: 29372792 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجتماع مردم دنیا در اربعین نوعی وحدت اسلامی است

استاندار تهران گفت: موضوع اربعین به یک حرکت جهان اسلام تبدیل شده است، حرکتی که در وحدت مسلمانان اثر گذار است.

صاحب‌خبر -

باجتماع مردم دنیا در اربعین نوعی وحدت اسلامی استه گزارش خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد حسین مقیمی استاندار تهران در جلسه نشست ستاد اربعین اظهار کرد: موضوع اربعین به همین سادگی که از آن صحبت می‌کنیم نیست، چهلم امام حسین (ع) به یک حرکت جهان اسلام تبدیل شده است، حرکتی که در وحدت مسلمانان اثر گذار است.

وی افزود: جمعیتی که در این روز شاهد هستیم بزرگترین اجتماع مردمی در جهان اسلام است و همه با یک هدف و ایده در این مراسم شرکت می‌کنند.

مقیمی گفت: در گذشته به دلیل ناهموار بودن روابط ایران و عراق برخی از مردم به صورت قاچاق به زیارت می‌رفتند، اما هم اکنون این رابطه هموار شده که باید آن را یک نعمت الهی دانست که مردم ایران به همراه مردم دنیا به این سفر مشرف می‌شوند.

وی ادامه داد: ما باید از این سفر معنوی و وحدت اسلامی در اربعین بهترین بهره را ببریم.

استاندار تهران تصریح کرد: بسیاری از کشور‌ها در تلاش بودند که این حرکت شکل نگیرد و  دلیل آن، وحدت و مشارکت مردم با هم است.

وی در ادامه بیان کرد: خدماتی که در کشور می‌توانیم به مردم ارائه دهیم در کشور عراق به دلیل قوانین موجود در آن کشور نمی‌توان انجام داد، اما عراقی‌ها در مراسم اربعین با زائران امام حسین برخورد‌های خوبی دارند و این به وحدت بیشتر مسلمانان کمک می‌کند.

مقیمی گفت: پذیرایی از ۷۰هزار نفر در یک کشور دیگر کار بسیار سختی است، اما با برنامه ریزی و همراهی تمام دستگاه‌ها توانستیم از عهده این کار به خوبی برآییم.

استاندار تهران در پایان اظهار کرد: امیدوارم این توفیق هر سال نصیبمان شود تا خادم امام حسین در این روز باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما