شناسهٔ خبر: 29372768 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده انتظامی استان سمنان:

سارقان 85 فقره سرقت قطعات داخل خودرو در دامغان دستگیر شدند

سمنان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: دو سارق با 85 فقره سرقت قطعات داخل خودرو در شهرستان دامغان دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار روح الامین قاسمی عصر چهارشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: محتویات و قطعات خودروها به ارزشی بالغ بر یک میلیارد ریال در پی این دستگیری کشف شد.
وی با بیان این که کشف سریع و علمی سرقت در دستور کار کارآگاهان استان قرار دارد، بیان کرد: با دریافت گزارش هایی مبنی بر سرقت قطعات و محتویات خودرو در دامغان تیم ویژه ای از ماموران کلانتری های 11 و 12 و همچنین پلیس آگاهی شهرستان تشکیل شد.
وی با اشاره به این که دستگیری سارقان این پرونده به طور جدی دنبال می شد، تصریح کرد: گشت های محسوس و نامحسوسی برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان سرقت ها به صورت شبانه روزی فعال شد.
قاسمی ابراز داشت: پس از پیگیری های گسترده و به کارگیری روش های خاص پلیسی، سارقی هنگام بازکردن درب یک دستگاه سواری پراید شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.
وی با اشاره به کشف تعداد قابل توجهی لوازم سرقتی در خودروی متهم، اضافه کرد: سارق که جوانی 25 ساله و فاقد سابقه کیفری است به ارتکاب سرقت ها با همدستی فرد دیگری اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی استان سمنان ادامه داد: متهم ردیف دوم که سابقه دار و 39 ساله نیز دستگیر شد و تعداد زیادی از اموال مسروقه در منزل و مخفیگاه متهمان کشف شد.
به گفته وی، سرقت از جمله جرایمی است که احساس امنیت را به میزان بسیار زیادی در جامعه کاهش می دهد.
وی خاطرنشان کرد: از همین رو علاوه بر برنامه های پیشگیرانه، در خصوص کشف سرقت نیز اقدام های بسیار خوب و موثری در سطح استان پیش بینی و اجرایی می شود.
فرمانده نیروی انتظامی استان سمنان یادآور شد: تمام فعالیت ها و نقاط ضعف و قوت اقدام های پلیس در سطح استان در قالب قرارگاه مبارزه با سرقت به دقت مورد بررسی قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، در 6 ماه گذشته سرقت از منازل و سرقت از خودرو 10 درصد به نسبت سال گذشته کاهش یافت و یک هزار و 88 سارق در این مدت در استان سمنان دستگیر شدند.
9891/7408

نظر شما