شناسهٔ خبر: 29372767 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ثبت نام 400 دانشجوی دانشگاه فرهنگیان در جشنواره نمونه

تهران- ایرنا- ثبت نام 400 دانشجوی دانشگاه فرهنگیان در جشنواره دانشجوی نمونه، راه اندازی نخستین کافه محل اسلامی -قرآنی، اعطای جایزه پروفسور حسابی به دانشجوی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد از تازه ترین رویدادهای دانشگاهی کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه ایرنا، علی نژاد پیرو معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در جلسه امروز (چهارشنبه) هماهنگی داوران بیست و هفتمین جشنواره دانشجوی نمونه از حضور و ثبت نام 400 دانشجوی دانشگاه فرهنگیان در این جشنواره خبر داد.
پیرو گفت: هدف از فراخوان جشنواره دانشجوی نمونه شناسایی و معرفی الگوی مناسب دانشجویی، افزایش مراتب معنوی و تشویق دانشجویان در پایبندی به هویت ملی و گسـترش اصول و ارزش های اسلامی و اخلاق حرفه ای، افزایش تحرک، نوآوری و شادابی اجتماعی و شناسایی استعدادهای برتر علمـی- فرهنگـی در بین دانشجویان است.
وی با اشاره به حضور مستمر دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، امسال نیز شاهد شرکت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در فراخوان بیست و هفتمین جشنواره دانشجوی نمونه و ثبت نام اولیه در سامانه هستیم ، همچنین فراخوان با هماهنگی و جلسه با داوران جشنواره در سازمان مرکزی وارد مرحله جدید شد.

** کافه ای با طعم اسلامی - قرآنی
نخستین کافه محفل با محوریت خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی اسلامی - قرآنی از سوی مرکز رشد واحد‌های فناور هنرهای قرآنی راه اندازی می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، کافه محفل، یک دورهمی دوستانه و صمیمانه است که هر دو هفته یکبار با محوریت ‌خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی در حوزه اسلامی قرآنی تشکیل می شود. هر دورهمی با یک موضوع خاص و متفاوت و با دعوت از افراد صاحبنظر و کارآفرینان موفق برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان در امور کارآفرینی و ایجاد کسب و کارهای نوپا در بازار جهان اسلام می‌توانند با ارائه ایده و کسب آراء و نظرات اعضاء کافه محفل به سنجش و تقویت ایده خود بپردازند و همچنین در صورت تمایل برای ادامه کار بر روی ایده به تشکیل تیم و شبکه‌سازی بپردازند.

** کسب جایزه پروفسور حسابی از سوی دانشجوی علوم تحقیقات
اثر علمی سارا جلوداریان دانشجوی دکتری واحد علوم و تحقیقات برای موضوع پیشنهادی رساله دکتری تحت عنوان «تأثیر غلظت‌ های نانوذرات سیلیس بر فعالیت چند آنزیم دفاعی و صفات کمی و کیفی میوه سیب» در جشنواره پایان‌ نامه‌های برتر ایران – جایزه ویژه پروفسور حسابی، موفق به کسب عناوین پایان نامه برتر، دانشجوی برتر و پژوهشگر برتر شد.
این دانشجو در باره هدف خود از این تحقیق گفت: این تحقیق، تلفیقی از تکنولوژی نانو بر پایه روش استخراج سبز و مسیری از طبیعت به طبیعت را دستمایه پژوهش در مرحله انبارداری و پس از برداشت میوه‌ها با هدف ارائه خدمتی هرچند ناچیز به حوزه‌های اقتصاد، کشاورزی و صادرات را فرا راه خود قرار داده است.

** انتخاب بهینه مته حفاری نفت با هدف کاهش زمان و هزینه حفاری در کشور
برای اولین بار در کشور، محقق واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی موفق به انتخاب بهینه مته حفاری صنعت نفت با استفاده از تکنیک تصمیم‌گیری چند معیاره فازی با هدف کاهش زمان و هزینه حفاری شد.
به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، نیما حقیقت‌جو دانشجوی این واحد دانشگاهی در رابطه با این پژوهش، گفت: انتخاب مته مناسب، بهینه‌سازی پارامترهای عملیاتی و شناسایی خطرات حفاری مربوط به مته، عوامل کلیدی در تعیین عملکرد حفاری چاه با کمترین هزینه ممکن است. در حال حاضر لیست طولانی از مته‌های غلتکی مخروطی دندانه فولادی و کاربید تنگستن دکمه‌ای با مکانیسم‌های مختلف حفاری وجود دارد که بعضاً سبب سردرگمی یک مهندس حفار به منظور انتخاب بهترین مته می‌شود.
وی با بیان اینکه انتخاب مته مناسب برای یک کاربرد خاص، می‌تواند بسیار مهم باشد، گفت: همچنین انتخاب صحیح مته، نقش بسزایی در عملکرد و کارایی عملیات حفاری است. در انتخاب مته حفاری عوامل مهمی چون هزینه به ازای هر فوت، انرژی ویژه، قابلیت حفاری سازند، نرخ نفوذ و... دخالت دارند. از این رو انتخاب مته حفاری را می‌توان به عنوان یکی از مسائل تصمیم‌گیری چند معیاره مطرح کرد.
** 9283**1601

نظر شما