شناسهٔ خبر: 29371748 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حضور ۶ نمایش در دومین جشنواره تئاتر استانی اروند

دبیر اجرایی دومین جشنواره تئاتر استانی منطقه آزاد اروند، از انتخاب ۶ نمایش از ۲۱ نمایش راه یافته به بخش بازبینی این جشنواره خبر داد.

صاحب‌خبر -

«ندا اعتمادی کیا»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز گفت: ۶ نمایش صحنه ای از خرمشهر و ۱۵ نمایش صحنه ای از آبادان برای بازبینی به دبیرخانه جشنواره رسید که تنوع موضوعی و محتوایی و كيفی برای هیئت بازبینی در بین آثار برای هیئت انتخاب  اهمیت بسیاری داشت.

 

دبیر اجرایی دومین  جشنواره تئاتر استانی منطقه آزاد اروند، با بیان اینکه هيئت انتخاب این جشنواره متشکل از آقايان علی حیدری، ایوب بختیاری و عبدلله هلیات ۶ نمایش را برای حضور در این جشنواره انتخاب کردند و افزود: این جشنواره از ۲۶ الی ۲۸  آبان در دو شهرستان آبادان و خرمشهر برگزار می شود.

 

وی بیان کرد: نمايش های «كوئينتت جنگ» به نويسندگی علی نبی پور و كارگردانی سعيد كمرگير، «هوك، چپ، راند آخر» به نويسندگی آمنه پورحسينی و كارگردانی پژمان محراب پور، «خدمتكار» به نويسندگی بهزاد وزيری و كارگردانی شهرام پور عسگر، «درون پيراهن يحيی» به نويسندگی جمشيد خانيان و كارگردانی سهراب ميثمی، «از مادران .....و ده هزار و يك شب» به نويسندگی صابر محمدی و كارگردانی مريم طرفی، «من شدم ونگوک و تو شدی بت من» به نويسندگی ندا اعتمادی كيا وكارگردانی محمد امين قلمی از مرحله بازبینی به مرحله داوری راه یافتند.

 

وی ادامه داد: ۲ نمایش به صورت صحنه ای و چهار نمایش به شيوه پلاتو اجرا می شوند که نمایش های مذکور در مجتمع فرهنگی هنری تئاتر شهر در آبادان و مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس در خرمشهر به اجرا در خواهند آمد.

 

لازم به ذکر است، دومين جشنواره تئاتر استاني منطقه آزاد اروندبه همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، انجمن هنرهای نمایشی ایران و انجمن هنرهای نمایشی اروند با حضور هنرمندان هنرهای نمایشی منطقه آزاد اروند برگزار می شود.

 

نظر شما