شناسهٔ خبر: 29371031 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گیاه دارویی باریجه در 100 هکتار اراضی شیروان کشت شد

بجنورد- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: عملیات کپه کاری در 100 هکتار از اراضی مرتعی روستای قپز در حوضه آبخیز شیروان با گیاه دارویی باریجه اجرا شد.

صاحب‌خبر -

هادی جواهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این عملیات با اعتبارات 330 میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی اجرا شد که بذر گیاه داوریی باریجه در این شهرستان با اولین بارندگی پاییزه در مهر و آبان ماه کشت می شود و در خرداد و مردادماه برداشت می شود.
وی گفت: سال گذشته گیاه دارویی باریجه در 50 هکتار از کوه های رهاب روستای باغان از توابع بخش مرکزی با 150 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و در 90 هکتار از اراضی مرتعی روستای قلعه زو، بیگان و عبدآباد به صورت مشارکتی اجرا شد.
جواهری اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال، مشارکت مردم و ترویج فرهنگ منابع طبیعی، تقویت پوشش گیاهی، بهره برداری و تقویت بنیه مالی حوزه نشینان، حفاظت خاک، ذخیره نزولات جوی و کمک به تکثیر و ازدیاد گیاه باریجه را از اهداف اجرای این طرح ذکر کرد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: از شرایط اکولوژیک مناسب برای این گیاه ارتفاع بالای یک هزار و 800 متر از سطح دریا و تیمار سرما است و دامنه های شمالی و مناطقی که خاک سبک دارد مناسب کشت و توسعه این گونه گیاهی است.
شهرستان شیروان 400 هزار هکتار مساحت دارد که 290 هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و 110 هزار هکتار مستثنیات قانونی اشخاص شامل زمین های زراعی، باغ، جاده و محدوده روستاها و شهرهاست.
7186/ 6042

نظر شما