شناسهٔ خبر: 29370898 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۸۷ جواز تأسیس صنایع تبدیلی کشاورزی در استان کرمانشاه صادر شد

R41380/P1377/S6,68/CT1

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: ۸۷ جواز تأسیس صنایع تبدیلی از ابتدای امسال تاکنون در استان صادر شده است.

صاحب‌خبر -

جلال کریمی‌زند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: مجموع ظرفیت اسمی 87 جواز صادر شده در حوزه صنایع تبدیلی استان بیش از 499 هزارتن ماست.

وی عنوان کرد: ساخت و راه‌اندازی این طرح‌ها نیازمند 2656 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری است که در صورت راه‌اندازی 929 فرصت شغلی را به صورت مستقیم ایجاد خواهند کرد.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال 97 تاکنون 11 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی در استان کرمانشاه احداث و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

کریمی‌زند افزود: این واحدها ظرفیت اسمی سالانه بیش از 76 هزار تن را دارند و جهت احداث آنها 617 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.

وی بیان کرد: این واحدها در زمینه فرآوری و بسته‌بندی سبزیجات و خشکبار، بسته‌بندی حبوبات، سورتینگ و بسته‌بندی میوه و صیفی‌جات، سردخانه و سیلوی ذخیره گندم فعالیت خواهند کرد.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: اکنون 44 طرح صنایع تبدیلی در سطح استان در دست ساخت است که سرمایه‌گذاری ثابت این طرحها  1245 میلیارد ریال است.

کریمی‌زند با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این طرحها بین 10 تا 90 درصد است، افزود: این طرحها پس از تکمیل و بهره‌برداری حدود 443 هزار تن ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی استان را افزایش می‌دهند و 682 نفر نیز اشتغالزایی  خواهد داشت.  

انتهای پیام/ش

نظر شما