شناسهٔ خبر: 29370742 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اخبار انتظامی استان

خبرگزاری صداوسیما

با ما همراه باشید با خواندن اخبار انتظامی استان

صاحب‌خبر -
سارقان قطعات و محتویات خودرو در دام پلیس کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای قطعات و محتویات خودرو توسط ماموران انتظامی شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سرهنگ "حسین براری" اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان کرمانشاه پس از وقوع چند فقره سرقت قطعات خودرو با شگرد‌های مشابه شناسایی سارق یا سارقان را در دستور کار قرار دادند.
وی افزود: ماموران پلیس به واسطه انجام اقدامات اطلاعاتی و افزایش گشت ها، ۲ نفر سارق حرفه‌ای را شناسایی کرده اند و با هماهنگی مقام قضایی در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.
سرهنگ براری ادامه داد: متهمان در بازجویی‌های مقدماتی به ۱۷ فقره سرقت شامل ۹ فقره قطعات و ۸ فقره محتویات داخل خودرو اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه همچنین از معرفی متهمان دستگیر شده به دستگاه قضائی جهت سیر مراحل قانونی و صدور احکام لازم خبر داد.
وی در پایان گفت: با توجه به اینکه سارقان دستگیر شده از متهمان سابقه دار و حرفه‌ای هستند و احتمال می‌رود تعداد سرقت‌های صورت گرفته بیش از اعترافات اولیه باشد، بازجویی‌های فنی و تخصصی از آن‌ها ادامه دارد.

کشف مواد مخدر در شهرستان ثلاث باباجانی

فرمانده انتظامی شهرستان ثلاث باباجانی از کشف مقادیری مواد مخدر و دستگیری ۴ نفر از عوامل توزیع کننده در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سرهنگ "محمد محمدی" اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر در سطح شهرستان ثلاث باباجانی، همکاران پلیس در ماموریت‌هایی جداگانه موفق به کشف انواع مواد مخدر شدند.
وی افزود: کشفیات صورت گرفته شامل ۹۵ گرم هروئین، ۲۲ گرم تریاک، ۹ گرم گراس، ۲ گرم شیره تریاک و یک گرم شیشه جمعا به مقدار ۱۲۹ گرم می‌شود.
سرهنگ محمدی ادامه داد: علاوه بر این مقدار کشفیات، ۴ نفر از خرده فروشان و عوامل توزیع نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان ثلاث باباجانی در پایان از آمادگی پلیس برای برخورد با پدیده مواد مخدر و عوامل توزیع آن خبر داد.

ماجرای انفجار در شهرک ولایت الهیه

گروه استان‌ها - کرمانشاه - معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در خصوص ماجرای انفجاری که در نخستین ساعت بامداد امروز (چهارشنبه - ۲۳ آبان) در شهرک ولایت الهیه اتفاق افتاد، توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سرهنگ "محمدرضا آمویی" اظهار داشت: ساعت ۱:۰۶ دقیقه بامداد امروز (چهارشنبه) و به دنبال اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره انفجار در شهرک ولایت الهیه کوی نهم، ماموران کلانتری محل سریعا به محل وقوع حادثه اعزام شدند.
وی ادامه داد: پس از حضور تیمی از پلیس در محل، مشخص شد که در پی انفجار رخ داده به یک دستگاه پراید و تعدادی از منازل اطراف خساراتی وارد آمده است.
سرهنگ آمویی خاطرنشان کرد: در تحقیقات اولیه معلوم شد شیئی نامعلوم در کنار خودروی پراید که مقابل یک واحد مسکونی پارک شده بود منفجر شده است.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: طبق مشاهدات صورت گرفته بر اثر شدت انفجار علاوه بر وارد آمدن خسارت جدی به خودروی مذکور، شیشه‌های چند منزل اطراف نیز تخریب و به درب برخی منازل نیز آسیب رسیده است.
وی یادآوری کرد: بر اثر این انفجار، خانمی میانسال از ناحیه پای راست دچار جراحت سطحی شد که توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل گردید.
سرهنگ آمویی در پایان گفت: ماموران پلیس در ادامه تحقیقات خود دریافتند که شی ء. مذکور نوعی مواد منفجره دست ساز بوده و تحقیقات پلیس همچنان در این رابطه ادامه دارد.

انتشار تصاویر همسربدهکار در فضای مجازی برای دریافت مطالبات

رئیس پلیس فتا استان گفت: فردی که به خاطر وصول نشدن بدهی و مطالبات خود تصاویر همسر فرد بدهکار را در شبکه‌های اجتماعی منتشر و اقدام به هتک حیثیت وی کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سرهنگ "علی کریمی" اظهار داشت: اخیرا خانمی با در دست داشتن حکم قضائى به پلیس فتا کرمانشاه مراجعه و عنوان کرد که شخص ناشناسی در یکی از شبکه اجتماعی اقدام به ایجاد صفحه‌ای به نام وی کرده است.
وی ادامه داد: این خانم در ادامه اظهاراتش عنوان کرد که فرد مذکور با قرار دادن تصاویر شخصیش در صفحه ایجاد شده و لقب دادن عناوین زشت موجب سلب آسایش وی شده است.
سرهنگ کریمی خاطرنشان کرد: به گفته این خانم افراد زیادی برای وی پیام ارسال و ایجاد مزاحمت می‌کردند که با توجه به حساسیت موضوع رسیدگی فوری در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه تصریح کرد: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و اقدامات فنى و کارشناسی شده، متهم شناسایی و برای انجام تحقیقات تکمیلی به این پلیس فرا خوانده شد.
وی ادامه داد: متهم پس از حضور در پلیس فتا و مواجه شدن با مستندات موجود به جرم خود اعتراف و هدف از کارش را وصول نشدن مطالباتش از همسر این خانم عنوان کرد.
سرهنگ کریمی یادآور شد: متهم در اظهاراتش عنوان کرد که مبلغی پول از همسر این خانم طلب دارد، اما در پیگیری‌های متعدد موفق به دریافت مطالبات خود نشده است از این رو برای انتقام‌گیری و تحت فشار قرار دادن فرد بدهکار دست به چنین کاری زده است.
رئیس پلیس فتا کرمانشاه افزود: طبق اظهارات متهم، تصاویر خانم شاکی از طریق پروفایل تلگرام و اکانت اینستاگرام وی بدست آمده است.
وی خاطرنشان کرد: کاربران فضای مجازی باید دقت بیشتری در انتخاب تصاویر پروفایل خود داشته باشند و از انتشار تصاویر بدون حجاب خودداری کنند چراکه اینگونه تصاویر توسط مجرمین ذخیره و به عناوین مختلف در فضای مجازی منتشر می‌شود.
سرهنگ کریمی گفت: افرادی که دست به چنین اقداماتی می‌زنند باید منتظر حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی به مبلغ ۵ تا ۴۰ میلیون ریال و یا هردو مجازات باشند.
رییس پلیس فتا استان کرمانشاه در پایان گفت: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و آنان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، گزارش خود را ارائه کنند.

پلمپ ۱۶ قلیان سرا در اسلام آبادغرب

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی طی ۲۴ ساعت گذشته و پلمپ ۱۶ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سرهنگ "سلیم سلیمی" اظهار داشت: در راستای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز با هدف مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و پلمپ قلیان سرا‌هایی که تحت عنوان قهوه خانه سنتی فعالیت می‌کردنند، با حضور دادستان و توسط پلیس شهرستان در سطح شهر و یکی از محلات جرم خیز به مرحله اجرا در آمد.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه این افراد تحت عنوان قهوه خانه سنتی اقدام به عرضه قلیان به جوانان و نوجوانان می‌کردنند طی یک عملیات با هماهنگی مقام قضائی ۱۶ واحد قلیانسرا پلمپ و تعداد ۴۸ عدد قلیان کشف شد.
سرهنگ سلیمی با بیان اینکه برای ۲۷ واحد دیگر اخطاریه پلمپ صادر شده و به آن‌ها برای اصلاح وضع موجود فرصتی ۴۸ ساعته داده شده است، ادامه داد: همچنین در راستای اجرای این طرح یکی از محلات شهرستان که آلوده به مواد مخدر بود پاکسازی و دوباب منزل که به پاتوقی برای استعمال مواد مخدر تبدیل شده بود پلمپ شد.
فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: در این راستا ۶ فرد معتاد دستگیر و مقداری مواد مخدر نیز کشف شد.
وی همچنین از دستگیری یک سارق سیم برق و کشف مقادیری سیم برق و دیگر وسایل سرقتی از وی خبر داد.
سرهنگ سلیمی در پایان با اشاره به رضایتمندی مردم از اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی گفت: اجرای مستمر این طرح‌ها در دستور کار پلیس قرار دارد.

کشف ۱۲۵ راس دام قاچاق در سنقروکلیایی

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۲۵ راس دام قاچاق در سنقروکلیایی با تلاش ماموران انتظامی شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سرهنگ "علیرضا مرزبانی" اظهار داشت: کارکنان پلیس راه سنقر – همدان در حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون که حامل تعداد زیادی دام بود مشکوک شده وآن را متوقف کردند.
وی ادامه داد: پس از توقیف خودرو و در جریان بازرسی از آن، ۱۲۵ راس دام قاچاق که فاقد هرگونه مجوز بهداشتی بود، کشف شد.
سرهنگ مرزبانی افزود:طبق نظر کارشناسان، ارزش این محموله قاچاق به بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است
جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین با اشاره به توقیف کامیون حامل دام قاچاق، از دستگیری راننده آن و معرفی وی به دستگاه قضائی جهت سیر مراحل قانونی و صدور حکم لازم خبر داد.
وی یاداوری کرد: خوشبختانه امسال توفیقات خوبی در راستای مبارزه با قاچاق کالا و دام داشته ایم به گونه‌ای که نسبت به سال گذشته از رشد قابل ملاحضه‌ای برخوردار بوده ایم.
سرهنگ مرزبانی در پایان مبارزه با پدیده قاچاق را از برنامه‌های اصلی پلیس برشمرد و تاکید کرد: ماموران انتظامی با همه توان خود برای مقابله با این پدیده و ناامن شدن فضای قاچاقچیان تلاش می‌کنند.

بیش از ۳ هزار نخ سیگار قاچاق در هرسین کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان هرسین از کشف ۳ هزار و ۲۴۵ نخ سیگار قاچاق دراین شهرستان با تلاش ماموران انتظامی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سرهنگ "همتعلی شکری" اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق و با همکاری اداره صنعت و معدن شهرستان، پس از هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضائی از تعداد زیادی از واحد‌های صنفی شهر بازرسی انجام گرفت.
وی ادامه داد: در این بازرسی‌ها ۳ هزار و ۲۴۵ نخ سیگار قاچاق در مارک‌های مختلف کشف شد.
سرهنگ شکری یادآوری کرد: طبق نظر کارشناسان، ارزش سیگار‌های قاچاق کشف شده به ۱۵ میلیون ریال می‌رسد.
فرمانده انتظامی شهرستان هرسین همچنین از تشکیل پرونده در این خصوص و معرفی متهمان دستگیر شده به دستگاه قضائی خبر داد.
وی تصریح کرد: مبارزه با کالای قاچاق و برخورد قاطعانه با قاچاقچیان یکی از اولویت‌های همیشگی پلیس بوده است.
سرهنگ شکری در پایان از شهروندان خواست؛ در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر مجاز و موارد مشکوک توسط افراد سودجو موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

دستگیری سارق حرفه‌ای سیم برق در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری سارق حرفه‌ای سیم برق و کشف هشت فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سرهنگ "حسین براری" اظهار داشت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت سیم برق در یکی از شهرک‌های حاشیه‌ای کرمانشاه، ماموران کلانتری رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.
وی افزود: ماموران کلانتری پس از انجام کار‌های اطلاعاتی دریافتند که سرقت‌ها توسط یک نفر سارق حرفه‌ای و سابقه دار انجام می‌شود، از این رو دستگیری وی در دستور کار ماموران قرار گرفت.
سرهنگ براری ادامه داد: در این راستا و در حین گشت زنی ماموران، سارق را در حین سرقت مشاهده و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و از وی تعدادی وسایل سرقت کشف
فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه یادآوری کرد: متهم در بازجویی‌های انجام شده به ۸ فقره سرقت سیم برق اعتراف کرد.
وی در پایان گفت: پلیس شهرستان کرمانشاه با استفاده از تمامی ظرفیت‌های درون و برون سازمانی به دنبال کاهش وقوع سرقت و مقابله با باند‌های سرقت است.

نظر شما