شناسهٔ خبر: 29370328 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سفر به شهر رویایی آسیا

کشور دیدنی و زیبای تایلند در قسمت جنوب شرق آسیا که بین کشورهای چین و هند قرار گرفته است. گردشگران تور تایلند توجه داشته باشند که کشور تایلند از قسمت شمال با خلیج تایلند و از قسمت شرق به دریای آندامان منتهی می‌شود. همچنین کشور تایلند در قسمت جنوبی با میانمار، در قسمت شمال غربی با لائوس و در قسمت جنوب شرقی و شمال شرقی با کامبوج هم مرز می‌باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام لحظه آخر، گردشگران تور تایلند باید بدانند که تنها راه ارتباطی بین سنگاپور و مالزی راه زمینی می‌باشد و دیگر راه‌های ارتباطی با دیگر کشورهای آسیایی از طریق تایلند میسر می‌باشد.

قابل توجه گردشگران تور تایلند ، شمال تایلند کوهستانی پوشیده شده از جنگل‌های سرسبز می‌باشد که زمستان‌های نسبتا سردی دارد و بلندترین قله کشور تایلند هم دوی اینتانون نام دارد که در مرکز آن رودخانه چائوپرایا قرار دارد که به خلیج تایلند منتهی می‌شود که یکی از حاصل‌خیزترین زمین‌ها برای رشد میوه و برج در جهان می‌باشد. همچنین در قسمت جنوبی این منطقه که کم عرض می‌باشد شبیه به جزایر مالزی به نظر می‌رسد به محلی مناسب برای تفریحات تابستانی تبدیل شده که یکی از مهم‌ترین بنادر ماهیگری در این منطقه قرار دارد.

اگر بخواهیم برای گردشگران تور تایلند آب و هوای این کشور را وصف کنیم، به طور کلی آب و هوای گرم و استوایی و همراه با رطوبت (زیرا که همجوار با دریا بوده) است و بهترین کشور برای سفری لذت‌بخش می‌باشد. به غیر از قسمت شمالی کشور که ارتفاعات تایلند را تشکیل می‌دهد تمامی نقاط این کشور گرم و معتدل می‌باشد در واقع تایلند یک کشور سه فصل در بین گردشگران تور تایلند شناخته شده است.

فصل گرما در تایلند از ماه مارس(خرداد) و تا اواخر جون (مهر) ادامه دارد که در این زمان دمای هوا به ۴۰ درجه سانتیگراد نیز می‌رسد. این میزان از گرما برای گردشگرانی که علاقه به تفریحات آبی دارند بسیار مناسب می‌باشد ولی برای کسانی که قصد پیاده‌روی  دارند و می‌خواهند از طبیعت بکر و منحصر به فرد تایلند استفاده کنند بهتر است در فصل پاییز یا بهار با تور پاتایا همراه شوند.

فصل بارانی و نیمه سرد از آبان ماه(جولای) شروع می‌شود و تا اکتبر(دی) ادامه دارد. بارش به این منظور نیست که کل این سه ماه باران ببارد، بلکه به صورت پراکنده و با وزش بادهای موسمی همراه است.
بیشترین میزان بارندگی هم در ماه سپتامبر است که به گردشگران تور تایلند توصیه نمی‌شود.

اگر بخواهیم اطلاعات کلی در مورد آب و هوا تایلند در اختیار گردشگران تور پوکت قرار دهیم، در چند جمله خلاصه می شود: ژانویه خشک‌ترین ماه سال است.
گرم‌ترین ماه سال ماه مه است. در فصل‌های مه، ژوئن، جولای، آگوست، سپتامبر و اکتبر بارندگی اتفاق می‌افتد.
خنک‌ترین ماه سال دسامبر است. هوا پاتایا در ژانویه و دسامبر خشک است.

انتهای پیام

نظر شما