شناسهٔ خبر: 29369830 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

مارادونا: اگر فلورنتینو پرز، کریستیانو رونالدو را فروخته حتما دلیلی داشته است؛ عاشق مسی هستم!

مهدی آزادی

مارادونا ضمن تمجید از مسی و رونالدو، پرز را فردی باهوش خواند.

صاحب‌خبر -

طرفداری - دیگو مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتین مدعی شد سانتیاگو سولاری زیاد روی نیمکت رئال مادرید دوام نمی‌آورد.

مارادونا در مصاحبه مفصلی که با مارکا داشته، پس از اینکه مدعی شد ژوزه مورینیو بهترین مربی دنیا و از گواردیولا بهتر است، در رابطه با مسائل مختلف دیگری هم حرف زده است که در ادامه ملاحظه می‌کنید:

از نظر شما اسکالونی و سولاری لایق هدایت آرژانتین و رئال مادرید نیستند؟

در هر دو مورد من فقط گفتم آنها حمایت لازم برای هدایت این دو تیم را ندارند. ولی خب اگر به عنوان سرمربی این دو تیم منصوب شده‌اند یعنی رئيس فدراسیون فوتبال آرژانتین و رئال مادرید آنها را قبول داشته‌اند. اما فکر نمی‌کنم زیاد دوام بیاورند. یک مربی باید مراحل لازم را پشت سر بگذارد اما آنها این کار را نکردند. زیدان هم کارنامه‌ای نداشت؟ وقتی نامت زیدان باشد، تعریف سپری کردن مراحل لازم با زمانی که نامت اسکالونی یا سولاری باشد، هم فرق می‌کند. هر مربی تاریخ انقضایی دارد و بسته به اینکه نامتان زیدان یا سولاری باشد، مدتش فرق دارد.

شما با مسی مشکلی دارید؟

درباره چه چیزی حرف می‌زنید؟!

در مصاحبه قبلی گفتید بازیکنی که 20 بار قبل از بازی به دستشویی می‌رود نمی‌تواند رهبر باشد...

لئو دوست من است و هیچ وقت درباره دوستانم در رسانه‌ها حرف بدی نمی‌زنم. اگر حرفی باشد، رو در رو به خودش می‌گویم نه در مصاحبه‌ها. تنها چیزی که درباره لئو می‌گویم این است که او یک پدیده است. همین و تمام. هستند بازیکنانی که قبل از بازی 20 بار به دستشویی می‌روند اما در آن مصاحبه هرگز نامی از مسی نبردم. در واقع قضیه کاملا برعکس است. لئو (اشاره به جام جهانی 2010) می‌خواست سریع لباس عوض کند؛ به زمین برود و توپ را بگیرد. کاری که خیلی‌ها انجامش نمی‌دادند و خودشان را از توپ، پنهان می‌کردند. رابطه من و لئو مبتنی بر عشق، آرامش و صلح است و عوض نمی‌شود. دوست دارم او را در آغوش بگیرم چون مدتی طولانی است او را ندیده‌ام.

از زمانی که مسی به بارسا پیوست، همیشه دوست دارند من و او را مقابل هم قرار بدهند. نمی‌دانم چرا. لئو می‌تواند با رونالدینیو مقایسه شود. دینیو تاثیر بزرگی روی بارسا گذاشت اما به دلایلی هیچ کس او را به خاطر نمی آورد. این سبک (شهر) بارسلونا است که اسطوره‌هایش را زود فراموش می‌کند. از ریوالدو از آنها بپرسید و کسی یادش نمی‌آید. رسانه‌های بارسلونا را می‌شناسید. آنها همیشه می‌خواهند من و مسی با هم درگیر شویم.

بیهوده است اگر از بازیکنی بخواهید به سبک متفاوتی با ذاتش بازی کند. مسی را در پست دفاع راست بگذارید و ببینید چند بار از او عبور می‌کنند. عاشق لئو هستم. پس از باخت 4-0 به آلمان دیدم که او گریه می‌کند. می‌خواهم بگویم مسی وقتی عصبانی می‌شود، واقعا عصبانی می‌شود. بعضی بازیکنان حتی بلیط بازگشتشان به آرژانتین را هم رزرو کرده بودند اما لئو این کار را نکرد. گریه کردنش زیر دوش رختکن را دیدم. به نظرم او به تیم ملی برمی‌گردد چون اگر برنگردد دیگر کسی نیست به او تکیه کنیم.

و جدایی کریستیانو از رئال؟

به نظرم حرکت خوبی برای او بود. رونالدو همه چیزش را برای رئال گذاشت و این اواخر دیگر به اندازه‌ای که اکنون در یووه از فوتبالش لذت می‌برد، به او خوش نمی‌گذشت. از طرفی فلورنتینو هم مدام در حال برنامه ریزی است. او وقتی دید رونالدو هر بازی یک گل می‌زند، او را فروخت! واضح است رئال نبود رونالدو را احساس می‌کند اما همیشه گفته‌ام یک بازیکن، باشگاه را نمی‌سازد. مادرید برمی‌گردد و دوباره جام خواهد برد. آنها ترکیب فوق العاده‌ای دارند اما واقعیت این است که رونالدو همچنان به گلزنی‌هایش ادامه می‌دهد و مردم سوال می‌کنند چرا او فروخته شد. همیشه گفته‌ام فلورنتینو فردی باهوش است و اگر رونالدو را فروخته حتما دلیلی داشته است.

نظر شما