شناسهٔ خبر: 29369645 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

علی مظاهری: شاید دیگر در خدمت تیم ملی بوکس نباشم؛ اگر با همین روال به جلو برویم به بن بست می‌خوریم

معراج شیخی

صاحب‌خبر -

طرفداری- علی مظاهری در پاسخ به این سوال که شنیده شده شما پیش از اینکه اردوی تیم ملی بوکس تعطیل شود به دلیل شرایطی که در بوکس حاکم است قهر کرده‌اید و به کرمانشاه بازگشتید آیا این موضوع صحت دارد یا خیر، گفت:

من قهر نکرده‌ام اما واقعیت امر این است که از شرایطی که حاکم بود خسته شدم و شاید هم دیگر در خدمت تیم ملی بوکس نباشم. به هر حال برای اینکه ما بتوانیم در این رشته موفق شویم، باید حرفه‌ای فکر کنیم و حرفه‌ای عمل کنیم اگر می‌خواهیم نتیجه مورد نظر را در المپیک 2020 توکیو کسب کنیم باید همه با هم کار کنیم و نگاه‌مان به بوکس  حرفه‌ای باشد درحال حاضر اردوهای تیم ملی تعطیل است و بوکسورها راهی استان‌های خود شده‌اند در خدمت تیم‌های استان‌های خود هستم تا در شرایط آماده‌ای قرار داشته باشم.

مربی تیم ملی بوکس با اشاره به اینکه دلیل موفقیت‌های کاراته به خاطر حضور در مسابقات لیگ‌های جهانی است،‌گفت:

اگر شاهدیم که کاراته قهرمان دنیا می‌شود و در مسابقات مختلف نتایج خوبی راکسب می‌کند، چند دلیل  دارد یکی اینکه آنها حرفه‌ای کار می‌کنند، اردوهای منظم دارند و در مسابقات لیگ‌های جهانی و بین‌المللی شرکت می‌‌کنند و در پایان هم بهترین نتایج راکسب می‌کنند.

مظاهری درپاسخ به این سوال که آیا شما معتقدید که در حال حاضر مسیری که بوکس می‌رود مسیر حرفه‌ای نیست؟ گفت:

ما باید تمام رفتارمان حرفه‌ای باشد باید در مسابقات برون‌مرزی شرکت کنیم قبل از بازی‌های آسیایی ما در چند تورنمنت شرکت کردیم و برخی‌ها انتقاد کردند  که چرا تیم نتیجه نگرفته است به هر حال باید ما در مسابقات شرکت کنیم تا ملی‌پوشان تجربه کسب کنند، باید نگاه و رفتارمان حرفه‌ای باشد. اما اینکه صرفاً ما بخواهیم فقط اردو برگزار کنیم و بگوییم اردوهای تیم ملی بوکس برگزار می‌شود به هیچ هدفی نمی‌رسیم.قرار است مسابقات قهرمانی کشور 15 آذر ماه در خوزستان برگزار شود من یک گلایه‌ای از بوکس دارم اگر سیستم فعلی با همین روال جلو برود ما با بن‌بست روبه‌رو می‌شویم.

 قهرمان سابق آسیا در پاسخ به این سوال که پیشنهاد شما برای خروج از این شرایط به فدراسیون بوکس چیست گفت:

باید ما یک تیم خوبی در اردوهای تیم ملی داشته باشیم و آنها را حفظ کنیم و اینکه فقط آنها را به اردو دعوت کنیم یک تفکر قدیمی از گذشته تا به امروز به بوکس ایران به ارث رسیده است اینکه می‌گویند بوکسورهای ما سرباز هستند و باید در اردوها باشند و آن هم بدون هیچ حقوقی غیرقابول است به هر حال تعدادی از ملی‌پوشان از لحاظ مالی مشکل دارند و آنها مسئول خانواده‌هایشان هستند و باید خانواده خود را تأمین کنند.البته فدراسیون در چند مرحله به ملی‌پوشان حقوق داده است اما باید برای داشتن یک تیم حرفه‌ای تمام نگاه‌ها و رفتارمان حرفه‌ای باشد.

کاپیتان در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد:

ما سال 2002 و 2003 یک تیمی را در اختیارداشتیم و در آن مقطع فدراسیون به دنبال جوان‌گرایی بود ، 40 بوکسور در طول دو سال در اردوها حضور داشتند و زمانی که آنها را از در بیرون می‌کردند از پنجره وارد می‌شدند به همین دلیل تیم خوبی جمع و جور شد و فدراسیون 10 سال از این نفرات بهره‌برداری کرد حاصل آن تلاش‌هایی که فدراسیون کرده بود امثال بوکسورهایی مثل احسان روزبهانی است در حال حاضر هم باید این روش اجرا شود اگر قرار است ما در المپیک به مدال برسیم باید حرفه‌ای کار کنیم اینکه فقط اکبر احدی را به عنوان سرمربی انتخاب کنیم و هیچ امکاناتی در اختیار او نباشد کار پیش نمی‌رود. اینکه ما فقط بخواهیم اردو برگزار کنیم و بگوییم که اردوهای تیم ملی بوکس هم برقرار است نمی شود بوکسورهای ما خانواده‌دار هستند و نمی‌توانند بدون حقوق در اردوها حضور داشته باشند. وقتی اردو تشکیل شود، اما هیچ اعزامی نباشد ملی‌پوشان انگیزه‌ای برای ادامه کار ندارند.

قهرمان سابق بازی‌های آسیایی در مورد اتفاقاتی که در مسابقات قهرمانی کشور در همدان برگزار می‌شود، گفت:

به صورت کامل نمی‌دانم در این رقابت‌ها چه اتفاقی رخ داده است اما اگر در برگزاری مسابقات نوجوانان و جوانان از لحاظ سنی اشکالاتی پیش آمده باید این را بگویم که با این کار اشتباه هزینه اضافی روی دست استان‌ها گذاشته شده است چون دوباره‌کاری شده است. من نمی‌دانم در این رقابت‌ها از کدام یک از پیشکسوتان و قهرمانان بزرگ به عنوان کمیته فنی دعوت به عمل آمده است به هر حال حضور این بزرگان میتواند باعث رشد بوکس شود آنها می‌توانند با حضور در این رقابت‌ها استعدادها را شناسایی کنند و در مورد بوکسورها اظهارنظر کنند.

به نقل از فارس، مربی تیم ملی در پایان صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد:

من شنیده‌ام سطح داوری این مسابقات خوب نبوده است تعدادی از استان‌ها از شرایط قضاوت داوران به هیچ عنوان راضی نبودند به هر حال در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور استان‌ها با دست خالی بوکسورهای خود را به مسابقات قهرمانی کشور اعزام می‌کنند. اما وقتی به دلیل پایین بودن سطح فنی داوران بوکسورهای آنها به راحتی از گردونه رقابت‌ها حذف می‌شوند قطعا مسئولان استان از اتفاقات رخ داده ناراحت می‌شوند. من اگر می‌گویم باید نگاهمان و رفتارمان در بوکس حرفه‌ای باشد به همین دلیل است. فدراسیون بوکس باید در چینش داوران مثل مسابقات قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا رفتار کند. باید در دفترچه داوران قضاوت آنها ثبت شود. حتی اگر تخلف و اشتباهی از سوی داوران رخ داده باشد باید این موضوع در دفترچه ثبت و ضبط شود. به نظرم مقصر اصلی مسئولان اجرایی مسابقات هستند. اگر شبهه‌ای در شرایط سنی بوکسورها وجود دارد آنها باید استعلام بگیرند تا همه چیز شفاف شود ما اگر می‌خواهیم بوکس‌مان پیشرفت کند باید همه شرایطمان حرفه‌ای باشد در غیر اینصورت اگر بخواهیم مثل گذشته مسیر را ادامه دهیم هیچ اتفاق مثبتی رخ نخواهد داد.

نظر شما