شناسهٔ خبر: 29369576 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

المیادین:سلاح مقاومت ضامن دفاع از قضیه وهویت فلسطین است

تهران-ایرنا-پایگاه شبکه المیادین نوشت:در شرایطی که رژیم اشغالگر تجاوز به باریکه غزه تحت محاصره را از سرگرفته و برخی کشورهای عربی در همدستی با این رژیم و برای محو قضیه فلسطین سعی در عادی سازی روابط با تل آویو دارند سلاح مقاومت نشان موجودیت و هویت فلسطین و مساله آن است.

صاحب‌خبر -

«محمد علوش» از کارشناسان بخش سیاسی این شبکه در این مطلب افزود: تجاوز اسرائیل به نوار غزه همزمان با دو امر روی داده است:
نخست: این حملات درست زمانی صورت گرفت که میانجیگری های مصر برای آتش بس میان مقاومت در نوار غزه و رژیم اشغالگر به تفاهماتی دست یافته بود و در این گفت و گو تاکید شد که راهپیمایی هایی بازگشت مسالمت آمیز بوده و در پاسخ به آن اسرائیل باید از محاصره غزه کاسته و اجازه دهد تا کمک های انسانی و مالی وارد این باریکه شده و وضعیت برق رسانی بهبود یابد.
دوم: جریانی علنی برای عادی سازی روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس بخصوص با توجیه مقابله با ایران شکل گرفته است.
وی افزود با توجه به این دو امر می توان نتیجه گرفت که پاسخ مقاومت فلسطین به تجاوزات اسرائیل قاطع خواهد بود همانطور که گردان های عزالدین القسام یک فرمانده عملیاتی ارتش رژیم اشغالگر را کشته و یک افسر صهیونیست را زخمی کرد و 17 موشک به سمت شهرک های صهیونیست نشین اطراف نوارغزه پرتاب کرد که گنبد آهنین تنها سه مورد از آنها را دفع کرد. این رژیم به ارتش خود اعلام کرده که همه ساکنان نقاط مرزی سرزمین های اشغالی با غزه باید فعلا در پناهگاه ها بمانند و حرکت قطارها میان شهرک های بئر السبع و عسقلان متوقف شده و سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به فرانسه نیم تمام ماند و او به تل آویو بازگشت.
علوش نوشت که نوع پاسخ فلسطینی ها به تجاوزات در نوا رغزه نشان می دهد که مقاومت از پاسخگویی بازنمی ماند و این گروه اکنون تجربه و قدرت و سرعت تصمیم گیری سریع در لحظات حساس در سطح رویارویی با یک ارتش و نه تنها گروه های مسلح را دارد و توانایی کاملی برای تعامل با رویدادها با اراده قوی داشته و فرماندهان گروههای مختلف جریان مقاومت پختگی سیاسی و امنیتی بالایی به دست آورده اند.
وی همچنین افزود که نقض آتش بس و تجاوز به نوارغزه که بیش از یک دهه تحت محاصره عربی و اسرائیلی قرار دارد نشان می دهد که رژیم اشغالگر قدس در مورد مسایل عربی و فلسطینی به هیچ یک از تعهدات و میثاق ها پایبند نبوده و تنها زبان زور را می فهمد و تنها زبان زور این رژیم را از جرم و جنایت هایش بازمی دارد.
علوش نوشت که اسرائیل سعی دارد هرگونه تلاش ها برای مقابله با طرح های آن در سرزمین های اشغالی را ریشه کن کند و این رژیم همه گروههای فلسطینی چه آنهایی را که سلاح برداشته و چه آنهایی که شاخه زیتون به دست دارند را فلسطینی و مانعی در برابر اهداف خود می بیند و فلسطینی خوب برای این رژیم فلسطینی مرده یا مزدور این رژیم است.
وی افزود که تجاوز دوباره اسرائیل به غزه نشان دادکه عادی سای روابط این رژیم با برخی کشورهای همسایه خود طرحی برای نابود کردن مساله فلسطین بوده و کمکی به موضوع صلح نمی کند و این رژیم هیچ توجهی به خشم عربی درباره اقدامات آن در حق مردم غزه نکرده و بستر بین المللی و منطقه ای را برای عادی سازی روابط با این رژیم در بالاترین سطح را مناسب خیال می کند بدون اینکه در برابر آن ملزم به شروطی بخصوص درباره مذاکرات میان اسرائیل و فلسطین و مساله آن شود.
علوش تاکید کرد که در چنین فضای خصمانه نسبت به مساله فلسطین و مقاومت رسانه های اسرائیلی و غیر اسرائیلی پروپاگاندا براه انداخته اند که نوار غزه را مکانی برای تنش ها و ناآرامی ها معرفی کنند تا چهره مقاومت را مخدوش و به اهداف مختلف خود دست یابند
وی تاکید کرد اگر امروز جریان مقاومت قدرت ساخت سلاح نظامی نداشت و برخی کشورها به آن کمک نمی کردند اکنون نوار غزه در دریا غرق شده بود همانطور که «آریل شارون» و پیش از آن «اسحاق رابین» می خواستند.
علوش نوشت که سلاح مقاومت در نوا رغزه تنها ابزاری برای مقابله و رمزی برای مبارزه تاریخی فلسطینیان نیست بلکه سلاح مقاومت نشان از موجودیت فلسطین و ابزاری بازدارنده برای حفظ باقیمانده هویت فلسطینی در سرزمین فلسطین است.
خاورم**9366**1049

منبع: ایرنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما