شناسهٔ خبر: 29369018 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

در بازدید از مرکز هنرهای رقومی یزد/ افزایش محتوای مناسب در فضای مجازی، در گرو مشارکت اهالی فرهنگ و هنر و همکاری تولیدکنندگان داخلی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد در بازدید از مرکز هنرهای رقومی یزد ابراز امیدواری کرد که این مرکز بتواند در راستای اهداف تشکیل خود و با صنعت پویانمایی، بازی‌های رایانه‌ای و نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای، به ترویج و صدور دستاوردهای انقلاب اسلامی بپردازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، اکرم فداکار، به دعوت مدیر مرکز هنرهای رقومی بسیج یزد، روز دوشنبه، 21 آبان ماه جاری، از این مرکز بازدید کرد و با فعالیت‌ها و دستاوردهای آن در حوزه تولید پویانمایی، بازی و نرم افزار تلفن همراه، نماهنگ و ... آشنا شد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با ابراز خرسندی از راه اندازی و فعالیت این مرکز با حضور نیروهای جوان و متخصص در زمینه تولید محصولات چندرسانه‌ای با محتوای ارزشمند، بر برندسازی و بازاریابی برای محصولات مرکز تاکید کرد.
فداکار با مثال زدن یکی از شرکت‌های موفق در زمینه تولید پویانمایی و فعالیت آن در سطح ملی، لزوم شکل‌گیری و تقویت همکاری‌های درون استانی و تعامل با نهادهایی مانند صدا و سیما و شورای هماهنگی روابط عمومی های استان را یادآور شد و استفاده از فرصت‎های موجود در بخش صنعت استان را برای دریافت کارهای سفارشی، توسعه بازار و تقویت اقتصاد مرکز توصیه کرد.
وی با اشاره به گزارش مهرماه کافه بازار از وضعیت برنامه ها و بازی‌های متولد ایران، گفت: ؛ درحالی که استان یزد در شاخص نسبت تعداد تیم به جمعیت، رتبه اول کشور را دارد، سهم درآمد توسعه دهندگان یزدی، کمتر از حد انتظار است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، تولید انیمیشن‌های طنز «سیخونک» متناسب با فرهنگ بومی و لهجه یزدی و پرداختن به موضوعات اجتماعی، فرهنگی، خانواده و فرزندپروری را یک رویکرد ارزشمند و دارای مزیت دانست.
نماینده ارشد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان یزد، با اشاره به توجه و تاکید جدی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به موضوع کودکان و فضای مجازی و لزوم مشارکت همگانی بویژه صاحبان فکر، اهالی فرهنگ و هنر و تولیدکنندگان داخلی محتوا در زمینه تولید و نشر محتوای مناسب برای کودکان و خانواده ها پیشنهاد کرد این مرکز در طرح ملی حمایت از توسعه خدمات فضای مجازی کودک و پروژه صیانت از خانواه و کودک در اینترنت (کوا) همکاری نماید.
فداکار با اشاره به شکل‌گیری زیست بوم فناوری و نوآوری در استان، بویژه در بخش کسب و کارهای نوپا، استفاده از امکانات مرکز کسب و کارهای نوپای فرهنگی یزد و درصورت نیاز، بهره بردن از فرصتهای تامین مالی و جذب سرمایه، شامل تسهیلات وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، صندوق پژوهش و فناوری استان، صندوق صحا و ... را پیشنهاد کرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، همچنین، با یادآوری اینکه انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای در خوشه خدمات برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق قرار می‌گیرد، افزود: معاونت علمی و فناوری رییس جمهور از این شرکت ها با ارایه خدمات گوناگون در زمینه توسعه بازار، تسهیل فضای کسب و کار، خدمات پشتیبانی، تامین مالی و جذب سرمایه، حمایت می‌کند.

بر اساس این گزارش، مرکز هنرهای رقومی بسیج یزد، با هدف زمینه‌سازی و ترویج مبانی فرهنگی و هویت انقلابی، اسلامی و ایرانی، مقاومت، دفاع مقدس و گسترش فرهنگ و تفکر بسیج، از طریق صنعت بازی‌های رایانه‌ای، پویانمایی و نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای، از سال 1394 در یزد راه اندازی شده است و درحال حاضر یک تیم 6 نفره در بخش فنی آن مشغول به کار هستند.
تولید مجموعه پویانمایی سیخونک در 20 قسمت، پویانمایی خانواده گلها در 26 قسمت، و مجموعه سه قسمتی قصه های باباحاجی؛ با گویش یزدی، از کارهای برجسته این مرکز است. همچنین، انیمیشن های کوتاه جنگ جهانی سوم، هابوب، پاپ آپ، دو نفر بر فراز یک منبر و قصه بابا، از کارهایی است که سبب افتخارآفرینی این مرکز و کسب مقام های برتر در جشنواره ها و برنامه‌های ملی و بین المللی شده است. مجموعه نهضت سواد رسانه و بازی موبایلی ماهرخ از دیگر تولیدات این مرکز است.

نظر شما