شناسهٔ خبر: 29368768 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

سیاستمدار لبنانی: ایران قدرت بازدارنده در برابر تمام دشمنان امت است

رئیس جنبش «الاصلاح و الوحده» لبنان اعلام کرد تحریم‌های کنونی علیه ایران به دلیل مواضع این کشور در حمایت از مقاومت است و ایران همان قدرت بازدارنده در برابر دشمنان است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

شیخ «ماهر عبدالرزاق» رئیس جنبش «الاصلاح و الوحدة» لبنان به دیدار «سید جلال فیروزنیا» سفیر ایران در لبنان رفت.

بر اساس گزارش «البناء»، عبدالرزاق بعد از این دیدار گفت: امروز به دیدار سفیر آمدیم تا پست جدید وی را تبریک بگوییم و برای او آرزوی موفقیت در راستای خدمت به هر دو کشور داشته باشیم. آنچه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از جنبش‌ها و کشورهای مقاومتی بویژه فلسطین انجام داده، باعث افتخار است. ایران امروز بهای مواضع قابل افتخار خود را می‌دهد و تحریم‌های اقتصادی علیه ملت برزگ ایران به همین دلیل است. درود بر ملت مومن و صادق ایران.

وی تأکید کرد ایران قدرت بازدارنده در برابر تمام دشمنان امت اسلام است. عبدالرزاق به عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی هم پرداخت و گفت: شما به امت و مقدساتش خیانت کردید، این عادی‌سازی ذلیلانه روابط جز بر قدرت و مقاومت علیه صهیونیست‌ها نمی‌افزاید.

رئیس جنبش «الاصلاح و الوحدة» در ادامه از مردم کشورهای عربی خواست به مقابله با عادی‌سازی روابط با دشمن بپردازند و دور جنبش‌های مقاومتی در فلسطین و لبنان جمع شوند زیرا این جنبش‌ها، قدرت امت و عزت آن است.

عبدالرزاق در پرداخت به دور جدید درگیری‌ها در نوار غزه گفت تجاوز به نوار غزه، تجاوز به تمام جهان عربی و اسلامی است و باید در کنار این ملت با مال و سلاح ایستاد.

بخش دیگر صحبت‌های وی تشکیل دولت لبنان بود. عبدالرزاق از «سعد الحریری» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان خواست که تصمیمش را بگیرد، زیرا ملت لبنان نمی‌تواند بیشتر از این منتظر بماند؛ دولت وحدت ملی جامعی باید تشکیل شود که هیچ فردی از بر عهده گرفتن مسئولیت در آن مستثنی نباشد.

از زمانی که الحریری مأمور به تشکیل کابینه شده حدود پنج ماه می‌گذرد و این امر به دلیل اختلافات احزاب محقق نشده است.

سه شنبه (دیروز) نیز «قیصر عبید» از اعضای ارشد حزب سوری قومی-اجتماعی با فیروزنیا سفیر ایران در لبنان دیدار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان‌ان‌ای»، در این دیدار درباره موضوعات مختلف بویژه دستاوردهای مقاومت در مقابله با تروریسم و حامیان آن و نیز مقابله با سیاست‌های حمایتی دولت آمریکا از دشمن صهیونیستی بحث و تبادل‌نظر شد؛ سیاست‌هایی که قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند و تهدیدی برای صلح و امنیتی بین‌المللی است.

 

نظر شما