شناسهٔ خبر: 29368707 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

راه‌اندازی سامانه یکپارچه رتبه‌بندی فعالان اقتصادی

مرکز ملی رتبه‌ بندی اتاق ایران اعلام کرد: سامانه برخط رتبه‌بندی با هدف یکپارچه‌سازی و تسریع در فرآیند رتبه‌بندی فعالان اقتصادی راه‌اندازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در جهت عمل به تکالیف قانونی اتاق ایران، مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران اقدام به طراحی و راه‌اندازی سامانه بر خط یکپارچه رتبه‌بندی فعالان اقتصادی کرده است.
بر اساس اعلام مرکز رتبه‌بندی اتاق ایران، این سامانه از معدود سامانه‌های موجود در کشور است که اطلاعات اقتصادی دقیق بنگاه‌ها را جمع‌آوری و تحلیل کرده است و با استانداردهای جهانی و شاخص‌های بومی، رتبه اقتصادی هر بنگاه را تعیین می‌کند.
بر اساس این گزارش، از مزایای این سامانه می‌توان به نظارت بر خط، دسترسی و کاربری آسان، تحلیل سیستماتیک داده‌ها، ایجاد پایگاه اطلاعاتی بر خط، کاهش بروکراسی اداری و ده‌ها مورد دیگر اشاره کرد. همچنین این سامانه به سامانه کارت بازرگانی هوشمند و سامانه اعتبارسنجی بانک مرکزی متصل است و در آینده نزدیک به سایر سامانه‌های اقتصادی مرتبط از قبیل سامانه گمرک، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان امور مالیاتی و اداره ثبت شرکت‌ها متصل خواهد شد تا فعالان اقتصادی که با تمام سعی خود در تلاش‌اند تا کشور را در مسیر سخت به وجود آمد پیش برند از حداکثر تسهیلات دولتی و عمومی بهره‌مند شوند.
مرکز ملی رتبه بندی اتاق ایران تاکید کرده است: با توجه به اهمیت و قدمت موضوع رتبه‌بندی در کشور و نیز در سطح بین‌المللی، ضرورت دارد که پایگاهی جامع در راستای جمع‌آوری، تحلیل و اعلام رتبه سالیانه فعالان اقتصادی در دسترس همگان قرار گیرد تا اولاً فعالان اقتصادی بر اساس معیارهای ملی و بین‌المللی دسته‌بندی شده و ثانیاً شفافیتی که لازمه تجارت سالم است به وجود آید.

نظر شما