شناسهٔ خبر: 29368462 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

پایگاه معارض خبر داد

حمایت عناصر «جیش الاسلام» از تجار تُرک برای غارت روغن زیتون منطقه «عفرین»

یک پایگاه معارض گزارش داد که تاجران ترکیه با فشاری که عناصر تروریستی جیش الاسلام به ساکنان منطقه عفرین سوریه وارد می‌کنند، روغن زیتون آنان را به نصف قیمت خریداری می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری معارض از تداوم تجاوزات ترکیه و عناصر وابسته به این کشور در حق ساکنان شهر «عفرین» واقع در ریف استان حلب (شمال سوریه) خبر می‌دهند.

پایگاه معارض «الحل» امروز چهارشنبه گزارش داد که یک گروه از بازرگانان تُرک وارد منطقه عفرین شدند تا روغن زیتون خریداری کنند.

فعالان معارض اعلام کردند که قیمتی که این گروه تُرک برای روغن زیتون تعیین کرده، نصف قیمتی است که این فرآورده پیش از تسلط نیروهای وابسته به ترکیه بر عفرین داشته است.

 به گفته «شورای محلی جندیرس»، تجار تُرک از منطقه عفرین، هر گالن 16 کیلویی روغن زیتون را حدود 34 دلار می‌خرند.

فعالان حاضر در منطقه عفرین، خرید روغن زیتون با این قیمت توسط تجار تُرک را «غارت» عنوان و تصریح کردند که این نصف ارزش قیمت واقعی این فرآورده است.

الحل به نقل از فعالان و احزاب کُرد اعلام کرد که عناصر وابسته به ترکیه، تجاوزات هدفمندی علیه غیر نظامیان عفرین مرتکب می‌شوند تا این افراد مجبور به مهاجرت شوند و یک تغییر جمعیتی در این منطقه صورت گیرد.

چندی پیش، گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- گزارش داد که عناصر گروه تروریستی «جیش الاسلام» شهروندان عفرین را مجبور می‌کنند، روغن زیتون را به نصف قیمت بفروشند.

در همین راستا، الحل 15 آبان ماه جاری در یک گزارش و به نقل از «انس الشامی» فعال معارض اعلام کرد که «روابط جیش الاسلام پس از بیرون رانده شدن از غوطه و قطع حمایت عربستان سعودی با ترکیه تحکیم یافته و این مسئله باعث تغییر مواضع آن (جیش الاسلام) در قبال» ترکیه شده است.

«عمر الدومی» که یکی از فعالان معارض است نیز اعلام کرد که «تحکیم روابط بین جیش الاسلام و ترکیه به صورت تصادفی نبوده است؛ خاصه اینکه وزیر دفاع ترکیه چند روز پیش اعلام کرد که پس از پاکسازی منبج از [عناصر] پ.ک.ک، برای پاکسازی، عازم شرق فرات خواهند شد. در نتیجه یقینا ترکیه در نبردهای خود [در شرق فرات] از گروه جیش الاسلام کمک خواهد گرفت».

دیدبان نیز دوم آبان ماه جاری گزارش داد که جیش الاسلام در حال سازماندهی مجدد و ایجاد مقرهای نظامی در شمال سوریه است. دیدبان گزارش داد که جیش الاسلام در منطقه الباب سلاح و مهمات خریداری کرده و در شهر عفرین یک مقر بزرگ ایجاد کرده است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما