شناسهٔ خبر: 29368321 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل خبر داد؛

تغذیه سالم و اصلاح الگوی زندگی ۲ مولفه مهم پیشگیری از دیابت

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: از سال 92 هفته ملی دیابت در راستای افزایش آگاهی های عمومی در ارتباط با بیماری دیابت و آشنایی و فراگیری روش های پیشگیری و مقابله با این بیماری برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، قدرت اخوان اکبری بعد از ظهر امروز در کنگره بین المللی روز جهانی دیابت که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری روز جهانی دیابت بخاطر اهمیت این بیماری در جوامع و فراگیر شدن آن است که این بیماری عوارض سیستمیک بر روی بدن می گذارد و هزینه های های بالایی را متحمل خانواده ها و نظام سلامت جامعه می کند.

وی افزود: در کشور ما از سال 92 هفته ملی دیابت در راستای افزایش آگاهی های عمومی در ارتباط با بیماری دیابت و آشنایی و فراگیری روش های پیشگیری و مقابله با این بیماری برگزار می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: 5/3میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند که پیش بینی می شود این میزان در سال های آینده افزایش یابد و همچنین 11درصد جمعیت بالای 25 سال کشور دچار اختلال قند خون ناشتا هستند که اگر کنترل کافی را بر روی قند خون خود نداشته باشند در طی 3 تا 5 سال آینده دچار دیابت خواهند شد.

اخوان اکبری تصریح کرد: تغذیه سالم و اصلاح الگوی زندگی از جمله مهمترین مولفه های پیشگیری از دیابت است که با تغذیه صحیح و کاهش مصرف نمک و قند و افزایش تحرک می توان از افزایش آمار مبتلایان به دیابت جلوگیری کرد.

وی گفت: بالغ بر 70 هزار نفر از جمعیت بالای 25 سال استان اردبیل مبتلا به بیماری دیابت هستند که این میزان از میانگین کشوری پایین تر است.

 

انتهای پیام/

نظر شما