شناسهٔ خبر: 29367948 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

قاچاقچیان کالا نباید احساس امنیت کنند

استاندار ایلام بر برخورد جدی با افرادی که دست به قاچاق کالا و ارز می زنند تاکید کرد و گفت: قاچاقچیان کالا نباید در فعالیت احساس امنیت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، ظهر امروز (۲۳ آبان) در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اظهار کرد: ظرفیت های کشور در حوزه های مختلف بسیار گسترده و مطلوب بوده و اگر نظارت درستی در عملکردها داشته باشیم بدون نیاز به خارج می توانیم مشکلات موجود را ساماندهی و مدیریت کنیم.

 

وی، تصریح کرد: متاسفانه از ابتدای سال جاری در بازار سکه و ارز شاهد سوء استفاده تعدادی از افراد سودجو و فرصت طلب بودیم که با دامن زدن به قیمت ها موجب شدند نرخ های بسیار کاذبی در این زمینه ایجاد و قیمت ها نیز در سایر کالاها به تبع این موضوع بالا برود.

 

استاندار ایلام، ابراز کرد: دشمنان و بویژه آمریکایی ها نیز با خروج از برجام تلاش کردند از آب گل آلود ماهی گرفته و به این موضوع دامن بزنند ولی با تدابیر اندیشیده شده از سوی دولت و همراهی مردم اینبار نیز ناکام ماندند.

 

سلیمانی دشتکی، گفت: بدون شک این برهه نیز بزودی سپری شده و آرامش در بازار حاکم خواهد شد ولی در این عرصه دستگاه های نظارتی وظیفه دارند بطور قاطع با مخلان نظم اقتصادی برخورد قانونی داشته باشند.

 

وی تاکید کرد: باید هرچه بیشتر دست دلالان و واسطه ها از بازار کوتاه شود تا کالاها با قیمت کمتری به دست مصرف کننده برسد.

 

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم جلوگیری از خروج دام زنده از استان به منظور مدیریت قیمت ها تاکید کرد و گفت: نباید با توجه به شرایط موجود اجازه دهیم دام از کشور خارج شود و وظیفه نیروهای انتظامی و مرزبانی در این زمینه بسیار خطیر است.

 

سلیمانی دشتکی، خاطرنشان کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز نباید به شرکت های حامل بار دام زنده بدون مجوز دامپزشکی اجازه تردد بدهد و مقصد و مبداء این کامیون ها باید مشخص شود.

نظر شما