شناسهٔ خبر: 29367604 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

گفت‌وگوی «فرهیختگان» با سرمربی موفق فوتبال ساحلی

اوکتاویو: حالا همه می‌خواهند ایران را شکست دهند

مدت‌هاست که فوتبال ساحلی ایران به یکی از ابرقدرت‌های جهان تبدیل شده و بی‌شک نقش سرمربی برزیلی ایران در این موفقیت پررنگ است.

صاحب‌خبر -
به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، ملی‌پوشان پرتلاش فوتبال ساحلی ایران با هدایت مارکو اوکتاویو برای دومین بار ارتش تزار را شکست دادند تا دومین قهرمانی پیاپی در جام بین قاره‌ای را جشن بگیرند؛ این در حالی است که در هشت دوره برگزاری این مسابقات، ایران به غیر از دور اول که در مسابقات حاضر نبود، در سایر دوره‌ها موفق به کسب دو قهرمانی، یک نایب‌قهرمانی، سه بار عنوان سومی و یک عنوان چهارمی شد تا یکی از تیم‌های پرافتخار این مسابقات لقب بگیرد. مدت‌هاست که فوتبال ساحلی ایران به یکی از ابرقدرت‌های جهان تبدیل شده و بی‌شک نقش سرمربی برزیلی ایران در این موفقیت پررنگ است. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با مارکو اوکتاویو را در ادامه می‌خوانید.


از موفقیت ایران در امارات بگویید. پیش‌بینی می‌کردید قهرمان شوید؟

به خاطر عملکردمان در جام بین قاره‌ای خیلی خوشحال هستم چون این رقابت بسیار دشوار و در عین حال دومین جام معتبر و مهم دنیای فوتبال ساحلی به شمار می‌آید. می‌دانستیم کار سختی داریم اما دنبال قهرمانی بودیم و خوشحالم به این مهم رسیدیم.

دستاورد این جام برای ما چه خواهد بود؟

من فکر می‌کنم به‌‌خاطر این قهرمانی چند گام در رنکینگ کلی جلو برویم و ایران به بیش از 20 کشور دنیا نشان داد که عملکردش فوق‌العاده است و از این به بعد باید به پروژه‌های پیش رو تمرکز کنیم.

چه شد که تصمیم گرفتید به بازیکنان جوان اعتماد کنید؟

از لحاظ تکنیکی به بازیکنانم افتخار می‌کنم و باید برای آینده تیم ملی به جوانان اعتماد کرد. ما از 6 بازیکن جوان استفاده کردیم که اتفاقا عالی کار کردند و در ادامه برای افق روشن تیم ملی باید با دقت و با برنامه‌ریزی عمل کنیم و از تجارب بین‌المللی فوق‌العاده این چنینی بهترین استفاده را ببریم. همچنین با انجام بازی‌های تدارکاتی خوب خودمان را در سطح اول دنیا بالا نگه داریم.

درخصوص طرح استعدادیابی تیم ملی بیشتر توضیح دهید.

من از ابتدای سال ٢٠١٨ شروع به برنامه‌ریزی برای کشف استعدادهای جدید در ایران کردم و توانستم 16 بازیکن زیر ٢٣ سال با استعداد را شناسایی کنم که باعث امیدواریم نسبت به آینده فوتبال ساحلی ایران شد و به من‌انگیزه داد که بیشتر تلاش کنم تا اینکه بازیکنان مستعد بیشتری را کشف و به تیم ملی معرفی کنم تا شاهد قدرت بیش از پیش فوتبال ساحلی ایران باشیم.

برنامه بعدی تیم ملی چیست؟

در ماه مارس(اسفندماه سال جاری) در مرحله مقدماتی مسابقات آسیایی در تایلند شرکت خواهیم کرد و با علم به اینکه حریفان قدرتمندی را پیش رو خواهیم داشت ما به جایی رسیدیم که تمام دنیا می‌خواهند با ما رقابت کنند و ما را شکست دهند و این‌انگیزه ما را برای تلاش بیشتر می‌کند تا بتوانیم سهمیه جام‌جهانی بعدی را که قرار است مسابقاتش در ماه نوامبر سال آینده در کشور پاراگوئه برگزار ‌شود به دست بیاوریم و این برای ما خیلی اهمیت دارد.

و صحبت پایانی؟

مهم‌ترین نکته برای من این است که حالا همه در مورد ما حرف می‌زنند و این نشان از پیشرفت و قدرت ماست و من به بازیکنانم افتخار می‌کنم. همچنین خوشحالم که مسئولان و مردم خونگرم ایران پشتوانه محکمی برای تیم کشورشان هستند و از شما هم بابت اهمیتی که به این تیم می‌دهید، تشکر می‌کنم.

 

* نویسنده : وحید سلیمانی روزنامه‌نگار

نظر شما