شناسهٔ خبر: 29367547 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

راز زیبایی زنان در این میوه نهفته است

صاحب‌خبر -
 آناناس جزو میوه هایی است که در سلامتی معجزه می کند.
 
 
بطورکلی مصرف میوه ها و سبزیجات بمدت طولانی با کاهش خطر بسیاری از بیماری ها و بهبود سبک زندگی ارتباط دارد. آناناس تازه تنها منبع شناخته شده آنزیمی به نام برملائین است که فواید بسیاری برای سلامتی دارد. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که افزایش مصرف مواد غذایی مانند آناناس با کاهش خطر ابتلا به چاقی، مرگ و میر، دیابت Diabetes و بیماری های قلبی مرتبط است. از دیگر خواص آناناس این است که باعث افزایش انرژی و رشد موهای سالم می شود.
 

 
جلوگیری از آسم
 
خطر ابتلا به آسم در افرادی که میزان بالایی از مواد مغذی خاصی را مصرف می کنند کمتر است. یکی از این مواد مغذی بتاکاروتن است. این ماده در غذاهای گیاهی نارنجی، زرد و سبز تیره مانند آناناس، انبه، پاپایا، زردآلو، کلم بروکلی، کدو و هویج یافت شده است.
 
کنترل فشار خون
 
با افزایش مصرف میوه و سبزیجات میزان پتاسیم بالا می رود و می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. طبق نظر سنجی ملی بهداشت و تغذیه (NHANES)، مصرف پتاسیم با کاهش خطر ابتلا به این بیماری همراه است.
 
پیشگیری از سرطان
 
آناناس به عنوان منبع غنی از ویتامین C و آنتی اکسیدان قوی شناخته شده است. یکی از خواص آناناس اینست که می تواند در مقابله با تشکیل رادیکال های آزاد کمک کننده باشد.
 
مطالعات نشان داده است که بتاکاروتن رابطه معکوس با رشد سرطان روده بزرگ در یک جمعیت ژاپنی داشته و همچنین مطالعه دیگری در سال ۲۰۰۴ نشان داد که بتا کاروتن دارای اثر محافظتی در مقابل سرطان پروستات است. با این حال، این امر قطعی نیست و دانشمندان هنوز در حال بررسی آن هستند.
 
کمک به هضم
 
آناناس، به دلیل محتوای فیبر و آب، به جلوگیری از یبوست کمک می کند و مصرف منظم آن سلامت دستگاه گوارش را ارتقا می بخشد. این میوه غنی از برملائین است (آنزیمی است که به پروتئین های هضم بدن کمک می کند).
 
بهبود باروری
 
پژوهش ها نشان داده اند که رژیم های غذایی غنی از آنتی اکسیدان میزان باروری را بهبود می بخشد. از آنجایی که رادیکال های آزاد می توانند به سیستم تولید مثل آسیب برسانند، غذاهایی با فعالیت آنتی اکسیدانی بالا نظیر آناناس برای کسانی که مشکل باروری دارند توصیه می شود. آنتی اکسیدان های موجود در آناناس مانند ویتامین C، بتا کاروتن، ویتامین ها و مواد معدنی مس و روی دارای خواصی هستند که روی باروری زنان و مردان تاثیر می گذارد.
 
افزایش سلامت قلب
 
محتوای فیبر، پتاسیم و ویتامین C در آناناس باعث تقویت سلامت قلب Heart می شود. در افرادی که روزانه آناناس مصرف می کنند، خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی کاهش می یابد. محققان میزان مصرف پتاسیم بالا را با کاهش خطر سکته مغزی، حفاظت در مقابل از دست دادن توده عضلانی، حفظ تراکم استخوان و کاهش تشکیل سنگ کلیه مرتبط می دانند.
 
سلامت پوست
 
یکی از مهمترین خواص آناناس کمک به سلامت پوست است، ویتامین و آنتی اکسیدان، هنگامی که به صورت طبیعی مصرف می شود، می تواند پوست را از آسیب های ناشی از نور خورشید و آلودگی ها محافظت کند، چروک ها را کاهش و بافت کلی پوست را بهبود بخشد.
 
در اینجا چند راهنمایی برای رژیم غذایی وجود دارد:
 
آناناس را به کباب های مورد علاقه خود اضافه کنید: کباب میگو، مرغ یا استیک را با پیاز قرمز، آناناس و گوجه فرنگی گیلاسی امتحان کنید.
 
سالاد میوه را با توت فرنگی، آناناس، پرتقال و انگور تهیه کنید.
 
خواص آناناس در رژیم غذایی
 
در ناهار یا شام آناناس به سالاد خود اضافه کنید.
 
آب آناناس را برای صبحانه در نظر داشته باشید.

رکنا

برچسب‌ها:

نظر شما