شناسهٔ خبر: 29366937 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

شرایطی که می خواهم مهیا نشود شرایط سخت می شود

کرانچار: شاید مشکلی بوده که کی روش به فینال نیامد

سرمربی کروات تیم امید ایران امروز به تهران رسید تا دورجدید تمرینات این تیم برای مسابقات مقدماتی المپیک آغاز شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش" ورزش سه" تیم امید ایران همانطور که برنامه ریزی شده بود در روزهای فیفا اردویش را برگزار کرد اما زلاتکوکرانچار سرمربی کروات تیم امید به دلیل مسایل مربوط به ویزا امروز چهارشنبه به تهران رسید. در حالی که به دلیل بارندگی های شدید و مداوم تهران در روزهای اخیر تیم امید نمی تواند در زمین چمن تمرین کنند سرمربی تیم امید با خبرنگاران صحبت کرد و به برخی سوالات پاسخ داد. گفت و گوی زلاتکو کرانچار در حاشیه تمرین تیم امید با خبرنگار"ورزش سه" را در زیر می خوانید:


-تمرینات تیم امید طبق برنامه ای که گفته بودید در فیفا دی آغاز شد اما شما امروز و بعد از دوروز به تمرین تیم امید رسیدید؟ ماجرا چیست؟


اول باید بگویم آغاز رسمی اردوی ما از روز دوشنبه بود که روز اول هفته کاری در جهان است. من در کرواسی در انتظار ویزا بودم و باید صبر می کردم تا مسایل اداری مربوط به ویزای ایران انجام شود. هفته گذشته همانطور که می دانید دوروز کاری در ایران و همچنین سفارت ایران در کرواسی تعطیل بود و بعد از آن هم مصادف شد با تعطیلی آخر هفته در اروپا. با توجه به تعطیلی سفارت جمهوری اسلامی ایران صدور ویزا طول کشید و من روز دوشنبه به محض گرفتن ویزا به ایران آمدم.

 


-یکی از مسایلی که درباره تیم امید وجود دارد کمپی( زمین الیاف در جاده شهریار) است که اکنون انتخاب شده است. سوالی که وجود دارد این است که آیا این کمپ انتخاب اول شما بوده یا از روی ناچاری آن را انتخاب کرده اید چون الان یکی از بازیکنان تیم امید در تمرین به خاطر چمن این زمین مچ پایش پیچید...


من در واقع این کمپ را انتخاب کردم چون امکانات خوبی دارد. ما در اینجا تمرکز داریم و همه بازیکنان به راحتی حضور دارند. نیازی به سفرهای با اتوبوس و اتومبیل در شهر و اتوبان ها نیست. رستوران و جکوزی مناسبی داریم به علاوه سه زمین خوب که متاسفانه به خاطر شرایط آب و هوایی نتوانستیم در آن تمرین کنیم. اما اگر ببینید دو زمین دیگر این کمپ وضعیت خیلی خوبی دارد. امیدوارم شرایط آب و هوایی زودتر مساعد شده و ما بتوانیم از زمین ها بهتر استفاده کنیم.


-یکی از مسایلی که درباره تیم امید وجود دارد ماجرای باشگاه هایی است که بازیکنانشان را در اختیار تیم امید قرار نداده و نمی دهند. امروز هم در تمرین صبح بازیکنان استقلال حضور نداشتند. نظرتان در این رابطه چیست؟(بازیکنان استقلال در تمرین امروز عصر تیم ملی حضور یافتند.)


من هیچ اطلاعی درباره اینکه بازیکنان استقلال دیرتر به تمرین اضافه می شوند ندارم. ما از روز اول گفتیم که روز دوشنبه که روز اول فیفا است بازیکنان تیم امید باید در اردو باشند حالا چرا بازیکنان استقلال نیستند نمی دانم. فدراسیون فوتبال به باشگاه ها نامه زده است که تمام بازیکنان که دعوت شده اند باید به تمرین آمده و در تمرینات حضور یابند.


-گویا صحبت هایی شده بود که مهدی قائدی و الهیار صیادمنش امروز در تمرین باشند اما گفته می شود خود این بازیکنان نیامده اند. شما از این موضوع خبر دارید؟


واقعا نمی دانم دلیل نیامدنشان چیست. اگر آقای استیلی هم با مسئولان عالیرتبه استقلال توافق کرده باشد بازهم این بازیکنان باید امروز در تمرین حضور پیدا کنند. در حالی که نامه رسمی فدراسیون به باشگاه ها ارسال شده است دیگر نمی دانم چه بگویم. دیگر فکر می کنم همه اطلاع دارند که بازیکنان مکلف هستند که در روزهای فیفا به تیم ملی بیایند و هیات رئیسه فدراسیون نیز همه را موظف کرده است که اگر کادرفنی تیم ملی بازیکنی را دعوت می کند آن ها حتما باید خودشان را به تیم ملی معرفی کنند. در این رابطه با مسئولان صحبت می کنیم تا ببینیم چه برخوردی با این اتفاقات باید انجام بدهیم.


-یکی دیگر از نکاتی که برای تیم امید می تواند چالش باشد بازی عقب افتاده تیم پرسپولیس با پیکان است که در روز 28 یا 29 آبان برگزار می شود. آیا ملی پوشان امید این تیم ها می توانند در این بازی تیم باشگاهی شان به میدان بروند آن هم در حالی که تیم امید برای انجام بازی تدارکاتی عازم عمان است...؟

 

ما هنوز لیست نهایی را انتخاب نکرده ایم و روز یکشنبه عازم عمان هستیم. ابتدا باید تیم را بالانس کنیم و آن وقت ببینیم چه بازیکنانی از استقلال ، پرسپولیس، پیکان و هر تیم دیگری در لیست باقی می ماند و اگر بازیکنی از لیست 23 نفره جا بماند اگر صلاح بدانیم می تواند برای باشگاهش بازی کند. اما من هنوز تصمیمی برای لیست بازی با عمان نگرفته ام اما این بازی تدارکاتی یکی از بهترین بازی های تدارکاتی ما بعد از جاکارتا است و یک بازی تدارکاتی واقعی به حساب می آید. همین جا بگویم بازیکنانی که نامشان در لیست بازی با عمان نباشد هنوز در لیست تیم امید هستند و در اردوهای آینده هم حضور خواهند داشت.

 


-درباره بازی های دوستانه شاهد هستیم بازیکنان تیم ملی از نبود بازی های تدارکاتی انتقاد می کنند. این شرایط در تیم امید چگونه است؟ آیا بازی های تدارکاتی مطابق برنامه شما انجام می شود یا این برای تیم امید هم یک چالش است؟


من از روز اولی که به عنوان مربی انتخاب شدم برنامه ای مکتوب را ارائه دادم که به ترتیب زمان دقیق آغاز و پایان اردوها و تاریخ و برنامه های دقیق بازی های تدارکاتی را مشخص کردم و اکنون دیگر جای هیچ عذر و بهانه ای وجود ندارد که من برنامه ای نداده ام. من به مسئولان ذیربط در کمیته تیم های ملی این برنامه مکتوب را اراده داده ام و مدام با آن ها در حال گفتمان و حتی اعمال فشار هستم تا بازی های تدارکاتی مورد نظر ما را برگزار کنند. من مدام با آقای استیلی در حال مذاکره هستم تا این بازی ها مطابق خواسته ما انجام شود. ما در اردوی قبلی دو تاریخ برای بازی تدارکاتی داشتیم که هیچکدام مهیا نشد. امیدوارم مثل تیم ملی بزرگسالان که دو مسابقه دوستانه برایش در نظر گرفته شده در آذرماه و به خصوص دی ماه که دو اردوی ضربتی و بسیار مهم خواهد بود باید تعداد مسابقات کافی نیز برای تیم امید تدارک دیده شود در غیراین صورت کار بسیار دشوار خواهد بود.


-آقای کرانچار شما زمانی مربی تیم پرسپولیس بودید و این تیم امسال به فینال لیگ قهرمانان رسید. نکته جالب اینکه تا به حال دو مربی کروات به نام لوکا بوناچیچ با سپاهان و برانکو ایوانکوویچ با پرسپولیس به فینال رسیده و البته هر دو هم شکست خورده اند. نظرتان در این باره چیست؟


به نظر من این موفقیت بزرگی هم برای باشگاه و هم برای فوتبال ایران است. وقتی پرسپولیس بعد از سال ها لیگ برتر را گرفت و به فینال لیگ قهرمانان رسید هم برای فوتبال ایران و هم برای پرسپولیس اتفاق بسیار خوبی رخ داد. من معتقدم پرسپولیس می توانست در فینال برنده باشد اما این تیم محدودیت های زیادی از نظر بازیکن داشت و با این شرایط از نظر من حضور این تیم در فینال یک موفقیت بزرگ بود.


-کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی در بازی فینال لیگ قهرمانان حضور نداشت. شما عدم حضور سرمربی تیم ملی در مسابقه فینال لیگ قهرمانان آسیا را چگونه تعبیر می کنید؟


این سوال را باید کی روش جواب بدهد. من تنها می توانم بگویم شاید ایشان با مانعی مواجه شده که نتوانسته در این بازی حضور پیدا کند.

نظر شما