شناسهٔ خبر: 29366283 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توزیع چشمگیر انواع نهاده های دامی با قیمت مصوب دولتی در اردبیل

معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از توزیع چشمگیر انواع نهاده های دامی با قیمت مصوب دولتی در هفت ماهه اول سالجاری در استان اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نوبخت اژدری، معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون به میزان 12 هزار و 684 تن ذرت با قیمت مصوب دولتی هر کیلو گرم 11 هزار و 500 ریال توزیع شده است.

وی همچنین از توزيع كنجاله سويا به مقدار 5 هزار و 237 تن با قيمت مصوب دولتی هر كيلوگرم 2 هزار و 200 ريال، توزيع جو به مقدار هزار و 864 تن با قيمت هر كيلوگرم جو وارداتی 12 هزار و 500 ريال، توزيع سبوس گندم به مقدار 17 هزار و 500 تن با قيمت هر كيلوگرم 5 هزار و 260 ريال و توزيع كنسانتره دامی به مقدار 4 هزار و 500 تن با قيمت هر كيلوگرم 9 هزار و 500 ريال از دیگر اقداماتی است که در طی هفت ماه گذشته سالجاری صورت گرفته است.

معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ایجاد بستر مناسب جهت تامین کسری و کمبود تخم مرغ خوراکی در استان اردبیل و تبدیل و راه اندازی دو واحد پرورش مرغ گوشتی به مرغ تخمگذار به ظرفیت 52 هزار قطعه با تولید ماهانه 87 تن از جمله اقدامات مهمی است که توسط این معاونت در شش ماهه نخست سالجاری صورت گرفته است.

اژدری افزود: احداث کارخانه جوجه کشی با پیشرفت فیزیکی حدود 60 درصد به ظرفیت 30 میلیون عدد تخم مرغ در سال به نام شرکت آرتا جوجه سبلان نیز از جمله اقداماتی است که در طی شش ماهه نخست سالجاری صورت گرفته و می تواند نقش بسیار مهمی در راستای شکوفایی صنعت مرغداری در استان اردبیل محسوب شود.

انتهای پیام/ح

احداث کارخانه جوجه کشی در اردبیل

نظر شما