شناسهٔ خبر: 29366017 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

به دليل کارشکني آمريکا..

نشست شوراي امنيت درباره غزه به نتيجه نرسيد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- نماينده کويت در سازمان ملل متحد پس از نشست غير رسمي درباره تجاوزات اخير صهيونيست ها به غزه گفت: شوراي امنيت با وجود برگزاري چندين جلسه درباره غزه، هنوز به راه حلي نرسيده است.
به گزارش خبرگزاري آريا، منصور العتيبي عصر سه شنبه (به وقت نيويورک) به همراه نمايندگان بوليوي، فلسطين و اتحاديه عرب در سازمان ملل متحد به جمع خبرنگاران آمد و افزود: کويت و بوليوي از شوراي امنيت خواستتد تا در موضوع غزه نشست برگزار شود، براي اينکه خشونت ها افزايش يافته است.
وي ادامه داد: موضع ما خيلي روشن بود و نگراني هاي خود را توضيح داديم. ما حملات اسرائيل به شهروندان و زير ساخت ها را به شدت محکوم کرديم، ما همچنين در مورد به کارگيري بيش از حد و نا متناسب از قوه قهريه از سوي نظاميان اشغالگر ابراز نگراني کرديم.
نماينده کويت در سازمان ملل متحد از تلاش هاي دبيرکل سازمان ملل و مصر براي بهبود شرايط غزه قدرداني کرد و گفت بيش از 11 سال است که غزه در محاصره قرار دارد و نيازهاي اوليه زندگي در مضيقه است. اين ها نشان مي دهد که شوراي امنيت نتوانسته است راه حلي براي آن بيابد.
العتيبي افزود: اين مساله بارها و بارها در شوراي امنيت مطرح شده و وضعيت آنجا همچنان ادامه دارد. اعضاي شوراي امنيت به اين مساله رسيده اند که بايد از سرزمين هاي اشغالي ديدن کنند. اگرچه هنوز به تصميم گيري منجر نشده است اما تعداد موافقان اين اقدام افزايش يافته اند.
مريکا مانع اصلي رسيدگي به مساله غزه
رياض منصور سفير فلسطين در سازمان ملل متحد هم با تشکر از کويت و بوليوي که خواستار برگزاري اين نشست غير رسمي شدند، گفت: همه مي دانيد که تنها يک کشور در اين شورا مانع از آن مي شود که مساله فلسطين به صورت جدي مورد بحث قرار گيرد.
وي با اشاره به قطعنامه 2334 شوراي امنيت خواستار محکوم کردن حملات صهيونيست ها به خاک غزه شد و گفت: آنها در 48 ساعت گذشته بر شدت حملات خود افزوده اند و به بيش از سه کيلومتر در مناطق شهري غزه به صورت کاملا غير قانوني با پوشيدن لباس محلي و حتي لباس زنانه نفوذ کرده و کوشيده اند تا عمليات نظامي مشارکت کنند.
سفير فلسطين در سازمان ملل متحد اضافه کرد: طبق قوانين بين المللي کساني که عضو واحدهاي نظامي هستند بايد لباس فرم به منظور شناسايي بپوشند در حالي که اين خشونت عليه مردم غزه زماني مشخص شد که از هواپيماها و هلي کوپترها براي حمايت از آنها استفاده کردند.
منصور با تاکيد بر اينکه صهيونيست ها بايد براي ارتکاب اين خشونت خود پاسخگو باشند، اظهار کرد در اين رابطه نامه اي به رئيس شوراي امنيت نوشته ايم که به زودي در اختيار اعضاي اين شورا قرار خواهد گرفت.
وي از شوراي امنيت خواست در اين مساله که تهديد صلح و امنيت بين المللي به مسئوليت خود عمل کند و اظهار کرد: آن قدر به کوبيدن در شوراي امنيت ادامه مي دهيم تا پاسخي از آنها بشنويم.
سفير فلسطين در سازمان ملل متحد با تشکر از طرح آتش بس مصر گفت: اين مساله در سال 2014 هم انجام شد و مي بايست محاصره غزه هم برطرف شود اما اين اتفاق روي نداد و شرايط بسيار ناگواري را به دليل تداوم اين محاصره بر مردم اين منطقه ايجاد کرده است.
منصور تصريح کرد: محاصره غيرقانوني غزه بايد برداشته شود تا مردم آن بتوانند به شرايط زندگي عادي بازگردند.
رژيم صهيونيستي شامگاه يکشنبه حملات شديدي را به منطقه غزه آغاز کرد که منجر به بروز تنش و درگيري هاي گسترده با نيروهاي مقاومت فلسطين شد.
بنابر اخبار منتشره، شامگاه يکشنبه گروهي از کماندوهاي ارتش رژيم صهيونيستي با خودرويي غيرنظامي وارد منطقه اي در شرق خان يونس شده و `نور برکه` از فرماندهان گردان هاي شهيد عزالدين قسام را ترور کردند.
پس از لو رفتن عمليات، نيروهاي مقاوت با نظاميان صهيونيست درگير شدند. به دنبال اين جنايت، جنگنده‌هاي ارتش صهيونيستي اقدام به پشتيباني از نظاميان اين رژيم کرده و شرق خان‌ يونس را بمباران کردند تا اين نيروها بتوانند عقب‌ نشيني کنند. در نتيجه اين بمباران‌ها شماري از مبارزان فلسطيني به شهادت رسيدند و درگيري‌ها همچنان ادامه دارد.
تنش هاي جاري همچنان ادامه دارد و جنگنده‌هاي صهيونيستي طي سه روز گذشته مرکز شهر غزه و ساختمان‌هاي دولتي و سازمان خدمات رساني را بمباران کردند.
منابع فلسطيني اعلام کردند که در جريان اين ناآرامي ها تاکنون، 11 فلسطيني شهيد و 9 تن ديگر زخمي، 2 صهيونيست کشته و بيش از 50 تن ديگر زخمي شدند.

نظر شما