شناسهٔ خبر: 29365275 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پنجره پنجم انتخابی جام‌جهانی؛

ترکیب تیم ملی بسکتبال استرالیا برابر ایران مشخص شد

تهران- ایرنا- کادر فنی تیم ملی بسکتبال استرالیا ترکیب 12 نفره خود برای دیدار با ایران را اعلام کرد که تقریبا ترکیب این تیم در «کاپ ‌آسیا» لبنان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، در حالی که فدراسیون و کادر فنی تیم ملی بسکتبال از حضور بازیکنان شاغل در NBA و یورولیگ استرالیا در ترکیب این تیم برای دیدار با ایران صحبت می‌کردند لیست 12 نفره این تیم منتشر شد ولی خبری از این بازیکنان در آن نیست و هر 12 بازیکن انتخاب شده بسکتبالیست‌های شاغل در لیگ استرالیا هستند که اکثر آنها سابقه بازی برابر ایران را نیز دارند.
استرالیا با ترکیبی بسیار مشابه با ترکیب کاپ آسیا در سال 2017 برابر ایران بازی خواهد کرد و می‌توان این مسابقه را تکرار فینال کاپ‌آسیا در لبنان دانست.
ترکیب 12 نفره استرالیا به شرح زیر است:
نیک کی، جیسون کید، میچ نورتن، دنیل جانسون، آنگوس برندت، متیو هادسون، تاد بلنشفید،‌ میچ مک‌کارن، کمرون گلیدون،‌ ناتان سابی، کریگ مولر و دیوید بارلو نفرات دعوت شده به تیم ملی استرالیا برای پنجره پنجم جام جهانی هستند که به جز سه نفر آخر، همگی در کاپ آسیا برابر ایران بازی کرده‌اند.
البته دنیل جانسون در ابتدای کاپ‌آسیا آسیب دید و به استرالیا بازگشت و برابر ایران به میدان نرفت.
تیم ملی بسکتبال ایران با اینکه بدون یکی از ستاره‌های خود یعنی ارسلان کاظمی راهی استرالیا خواهد شد قطعا توانایی رقابت با این تیم را دارد.
بسکتبالیست‌های ایران با ترکیبی از چهره‌های جوان در فینال کاپ آسیا عملکردی بسیار خوب برابر استرالیا داشتند و توانایی‌هایشان را نشان دادند اما اینکه قبل از دیدار با استرالیا در انتخابی جام‌جهانی حریف را قوی‌تر از آنچه که هست توصیف کردند نتیجه‌ای جز تضعیف روحیه ملی‌پوشان را در پی نخواهد داشت.
تیم ملی ایران در پنجره پنجم انتخابی جام‌جهانی بسکتبال باید روزهای 9 و 12 آذر به ترتیب با استرالیا و فیلیپین بازی کند.
جام جهانی بسکتبال نیز شهریور ماه سال 98 به میزبانی چین برگزار می شود.
ورزشی **ع-ح**9118**1597

نظر شما