شناسهٔ خبر: 29364333 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

استاد حوزه علمیه مشهد عنوان کرد:

روحانیون بانکداری اسلامی را در جامعه ترسیم کنند

گروه معارف - استاد حوزه علمیه مشهد گفت: روحانیون و طلاب در جامعه باید نظام اجتماعی دینی، نظام آموزشی دینی و نظام بانکداری اسلامی دینی را ترسیم کنند تا لیبرالیسم در جامعه جایگزین نشود و ضربه به کشور وارد نکند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام تقی‌زاده، ظهر امروز 23 آبان جاری در یادواره شهدای روحانی خراسان جنوبی، با بیان اینکه دو نگاه به مرگ وجود دارد، افزود: برخی از انسان‌ها، مرگ را از بین رفتن و محروم بودن از حیات می‌دانند، درحالیکه قرآن مرگ را مایه کامیابی و حیات برتر می‌داند.

استاد حوزه علمیه مشهد افزود: انسان اگر می‌خواهد فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهد، باید نگاهش را به مرگ تصحیح کند.

تقی‌زاده با بیان اینکه شعار «نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی» ریشه در اعتقاد ملت و پیروی از رهبر معظم انقلاب و شهدا و اعتقاد به ربوبیت خدا است، اظهار کرد: امروز دشمنان و نظام استکباری با مزار شهدا هم مخالف هستند و با آنها مبارزه می‌کنند، چرا که شهدا اثراتی دارند که بعد از مرگ خود به جامعه منتقل می‌کنند.

استاد حوزه علمیه مشهد تصریح کرد: روحانیون و طلاب در جامعه باید نظام اجتماعی دینی، نظام آموزشی دینی و نظام بانکداری اسلامی دینی را ترسیم کنند تا لیبرالیسم در جامعه جایگزین نشود و ضربه به کشور وارد نکند.

وی بیان کرد: جای فقه اجتماعی، فقه سیاسی، فقه مدیریت، فقه خانواده و نظام تعلیم و تربیت در جامعه خالی است و باید علما و بزرگان این درس‌ها را برگزار کنند.

تقی‌زاده با بیان این‌که اگر شهدا وظیفه خود را شرکت در جنگ می‌دانستند امروز علما، فقها و مسئولان باید در جنگ علمی، فرهنگی و اقتصادی شرکت کنند.

در این مراسم یاد و خاطره روحانی شهید احمد قاینی نجفی فاضل، روحانی شهید محمدمهدی تقی‌زاده، طلبه شهید سیدسعید خاتمی و طلبه شهید عباس حسن‌زاده گرامی داشته شد.

انتهای پیام

نظر شما