شناسهٔ خبر: 29364291 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سلامت نیوز | لینک خبر

افزایش امید برای درمان بیماران فلج مغزی با سلول‌های بنیادی

صاحب‌خبر -

سلامت نیوز:مدیر عامل بانک خون رویان گفت: خوشبختانه کارآزمایی‌های بالینی برای درمان بیماری‌های عصبی که مهم‌ترین آنها بیماران CP هستند آغاز شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،مرتضی ضرابی مدیر عامل بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف پژوهشکده زیست فناوری رویان در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس اظهار داشت: خوشبختانه کارآزمایی‌های بالینی برای درمان بیماری‌های عصبی که مهم‌ترین آنها بیماری CP هستند آغاز شده است.

وی افزود: در دنیا شروع شده و در کشور ما نیز این موضوع با همکاری مرکز طبی کودکان آغاز شده و نزدیک به ۱۲۰ بیمار تاکنون در این طرح قرار گرفته و سلول برای آنها تزریق شده است، اگر این کار موفقیت‌آمیز باشد طیف وسیعی از بیماری‌ها مثل فلج مغزی و اوتیسم با سلول‌های بنیادی شرایطشان بهبود خواهد یافت.

وی با بیان اینکه برخی از ضمائم زایمانی مثل پرده جنینی یا بند ناف از سلول‌های بنیادی خوبی برخوردار هستند اظهار داشت: این موارد قدرت تکثیر بالایی داشته و می‌توان از آنها برای بهبود وضعیت بیماران فلج مغزی استفاده کرد و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک بند ناف را برای استفاده و بهبود بیماران نیز ذخیره‌سازی کنیم.


نظر شما