شناسهٔ خبر: 29364282 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در نشست با خبرنگاران مطرح شد؛

۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های کتابخانه‌ای لرستان نیاز است

خرم‌آباد- مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: برای تکمیل ۱۴ پروژه نیمه‌تمام کتابخانه‌ای استان، ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فرشته طهماسبی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه تقریبا در هر شهر استان یک پروژه کتابخانه ای داریم، اظهار داشت: ۱۴ پروژه در استان داریم که از لحاظ فیزیکی از ۱۰ درصد تا ۹۵ درصد پیشرفت دارند.

وی تصریح کرد: برای اجرای این پروژه ها تاکنون ۱۴ میلیارد تومان هزینه شده و با توجه به وضعیت اقتصادی امروز ۲۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل این پروژه ها نیاز است.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی لرستان با اشاره به وضعیت کتابخانه مرکزی خرم آباد گفت: تکمیل این پروژه دغدغه هم همشهریان است؛ این کتابخانه به عنوان تابلوی شهر محسوب می شود و کتابخانه های ما باید به حدی زیبا و ساختمان های خوبی باشند که قضاوت درباره فرهنگ ما یک قضاوت خوبی باشد.

طهماسبی با بیان اینکه متاسفانه ساخت این پروژه آنقدر طول کشیده که امروز همین ساختمان نیمه کاره نیز فرسوده است، تصریح کرد: چندین بار با کارفرمای پروژه، نمایندگان مجلس و استاندار از این پروژه بازدید کرده و جلسه داشته ایم.

وی با تاکید بر اینکه در جلسه ای که با استاندار لرستان داشتیم؛ اخیرا قول های خوبی داده اند و منتظر خبرهای خوبی هستیم تا این پروژه جان دیگری بگیرد و حرکتی برای فعال شدن پروژه صورت گیرد، افزود: یکی از دلایلی که برای تاخیر در تحویل کتابخانه مرکزی خرم آباد مطرح می کردند؛ بحث تغییر اقلیم بود.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی لرستان ادامه داد: اینگونه اعلام می کردند که ما ساختمان را بر اساس آب و هوای سرد ساخته ایم و الان آب و هوا گرم است و مجبوریم تغییراتی در ساختار ایجاد کنیم؛ امیدواریم ساخت این پروژه به تغییر اقلیم سوم نرسد و زودتر شاهد بهره برداری از آن باشیم.

نظر شما