شناسهٔ خبر: 29364256 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

200میلیارد ریال برای تکمیل کتابخانه های لرستان نیاز است

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان گفت: 200میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل 14طرح نیمه ساخت کتابخانه استان نیاز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا فرشته طهماسبی روز چهارشنبه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تاکنون 140میلیاردریال اعتبار برای طرح های کتابخانه استان هزینه شده که اخیرا استاندار لرستان قول های خوبی برای تکمیل آنها داده است.
وی با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی این طرح ها 10تا 95درصد می باشد ، گفت: لرستان از نظر سرانه مطالعه و همچنین فضای مطالعه با استانداردها فاصله دارد و باید با اطلاع رسانی و ایجاد بستر مناسب سعی در ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشته باشیم.
وی افزود: 546هزارو 356 نسخه کتاب با 175هزار 978 عنوان در لرستان وجود دارد.
طهماسبی با بیان اینکه باید به ازای هر 100نفر هشت مترمربع فضای کتابخانه ای در استان وجود داشته باشد ادامه داد: باید به ازای هر 25هزار نفر یک کتابخانه در استان داشته باشیم که اکنون به ازای هر 60هزارنفر یک کتابخانه موجود است.
وی به کمبود 42کتابخانه در استان اشاره کرد و گفت: 18کتابخانه مشارکتی و 30کتابخانه نهادی در استان وجود دارد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان با اشاره به اینکه هدف اصلی این نهاد توجه به مناطق کم برخوردار است افزود: شهرداری باید طبق قانون پنج درصد از درآمدهای خود را به کتابخانه ها اختصاص دهد.
طهماسبی بیان کرد: باید برای نوجوانان و جوانان در جهت کتابخوانی جاذبه های را ایجاد کرد و با در اختیار گذاشتن منابع مختلف کتاب بستر مناسب برای ارتقاء فرهنگ کتابخوانی را افزایش دهیم که در این خصوص نظام آموزشی باید فعال باشد.
وی اظهار کرد: به دلیل کوتاهی در گذشته نتوانسته ایم فرهنگ کتابخوانی را در خانواده ها نهادینه کنیم و اکنون به تنهایی نمی توان در این خصوص اقدام کرد لذا با کمک دیگر دستگاه های اجرایی همچنین اصحاب رسانه سعی در بهتر شدن و افزایش سرانه مطالعه داریم.
بیست و چهارم تا سی ام آبان ماه هفته کتاب و کتاب خوانی نامگذاری شده است.
3210/6060

نظر شما