شناسهٔ خبر: 29364177 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش تولید گاز فازهای ۴ و ۵ پارس جنوبی

مدیر پالایشگاه سوم پارس جنوبی گفت: طرح افزایش ظرفیت تولید گاز فازهای ۴ و۵ پارس جنوبی با تامین خوراک از پالایشگاه چهارم انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، محمد شفیع مؤذنی با بیان اینکه تعمیرات اساسی فرصت مناسبی برای انجام طرح های پالایشگاه است افزود: در تعمیرات امسال فازهای ۴ و ۵، سیستم اندازه گیری جدید پالایشگاه بر روی خط گاز خروجی پالایشگاه نصب شد.

وی با بیان اینکه این طرح در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی است اضافه کرد: با توجه به برشکاری خط ۴۲ اینچ خروجی پالایشگاه، حجم کار بالایی در این طرح انجام شده است.

به گفته مدیر پالایشگاه سوم پارس جنوبی با نصب این تجهیزات دقت اندازه‌گیری گاز خروجی فازهای ۴ و ۵ بسیار بالا خواهد رفت.

وی ادامه داد: هم‌اکنون این تجهیزات بر روی مسیر خروجی نصب و به زودی با اتصال به سیستم کنترلی پالایشگاه، اندازه‌گیری گاز خروجی توسط سیستم اندازه‌گیری جدید صورت می‌گیرد.

موذنی در ادامه به اجرای طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه سوم اشاره کرد و گفت: با اتصال پالایشگاه سوم به پالایشگاه چهارم امکان تامین خوراک از فازهای ۶ تا ۸ پارس جنوبی فراهم شده است.

به گفته وی این خط روزانه ظرفیت ارسال ۱۸ میلیون متر مکعب خوراک به فازهای ۴ و ۵ را داراست اما در حال حاضر با توجه به نیاز پالایشگاه سوم، حدود ۵ میلیون متر مکعب گاز از این خط دریافت می‌شود.

نظر شما