شناسهٔ خبر: 29364126 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کنترل بار اضافه ناوگان، آسیب پذیری راه ها را به حداقل می رساند

عضو هیئت ­عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: با کاهش عبور و مرور و کنترل بار اضافه ناوگان می توان ­آسیب پذیری راه ها را به حداقل رساند­ و در هزینه مصرفی آنها صرفه جویی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما فرامرز مداح،­ در گفتگو با رسانه ملی­ در خصوص جایگاه حمل و نقل در اقتصاد ایران، اظهار داشت: تامین منابع مالی سازمان راهداری از دو طریق کمک های دولت و منابع داخلی سازمان است که در این راستا عوارض اخذه شده در جابجایی کالاها در زیرساخت های راه ها استفاده می شود.
وی افزود: رشد ترانزیت نیز به افزایش منابع داخلی ما کمک خواهد کرد که این مساله را از طریق سازمان های بین المللی و کریدور شمال و جنوب و سایر کریدورها تقویت خواهیم کرد، دولت نیز منابع مالی مانند عوارض سوخت را برای سازمان پیش بینی کرده که متاسفانه تاکنون اجرایی نشده است و یا به هر دلیلی در اختیار سازمان قرار نمی گیرد.
مجری سرمایه گذاری و فناوری اطلاعات سازمان راهداری گفت: استفاده از آی تی در مسائل مختلف این امیدواری را ایجاد کرده که بحث عبورومرور کاهش پیدا خواهد کرد، چرا که به هر میزان که رفت و آمد کاهش پیدا کند می توانیم وسایل حمل و نقل سنگین را کنترل کنیم که بار اضافه کمتر داشته باشند، لذا آسیب کمتری برای جاده ها در برخواهد داشت طبیعتا این میزان در ردیف صرفه جویی ها اعتباری قرار می گیرد.
مداح اضافه کرد: کشورهایی که زیرساخت های حمل و نقلی آنها دارای پیشرفت های زیادی بوده به دلیل اینکه در آنجا نرخ سوخت آزاد است و عوارض سوخت خرج جاده ها می شود و بحث گران بودن سوخت موجب می شود که نوسازی جزو خواسته های راننده ها باشد برای اینکه سوخت کمتری مصرف ­و پول کمتری پرداخت کنند، زیرا زمانی که قیمت سوخت مناسب است بهینه سازی صورت گرفته و از تردد اضافه در جاده ها جلوگیری می شود.

نظر شما