شناسهٔ خبر: 29363986 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رونمایی از فضاپیمای هسته ای روسیه

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما ؛ اکسپرس نوشت: روسیه از یک ­فضاپیمای هسته ای که برای پروازهای بین سیاره ای و بین ستاره ای طراحی شده است، رونمایی کرد.
این نشریه انگلیسی در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم مارتینا بت افزود: زمانی که صحبت از سفر میان ستاره ها به میان می آید، به علت فاصله بسیار زیادی که بین آنها وجود دارد، برخی از دانشمندان این کار را غیرممکن می خوانند و به تمسخر این ایده می پردازند. با این حال، روسکازموس یا همان سازمان فضایی فدرال روسیه ادعا می کند فضاپیمایی که ساخته است به علت استفاده از سوخت هسته ای، قادر خواهد بود به عمق فضا سفر کند.
در فیلمی که در صفحه روسکازموس در فیس بوک منتشر شده است، طراحی مفهومی این فضاپیما نشان داده می شود.
ولادیمیر کوشلاکوف، رئیس مرکز تحقیقات کلدیش مسکو در گفتگو با رسانه های داخلی گفت در آینده خیلی نزدیک سفر به مریخ امکان پذیر خواهد بود، اما این سفر هدف اصلی ساخت این فضاپیما نیست.
به گفته وی این فضاپیماها می توانند زیربنایی برای اجرای یک سری ماموریت های فضایی باشند که در حال حاضر یک داستان علمی تخیلی به نظر می رسند.
مرکز تحقیقاتی کلدیش که در جریان جنگ جهانی دوم، ساخت راکت های کاتیوشا را برعهده داشت، از سال 2009 [1388] بر روی این سیستم محرکه منحصر به فرد کار کرده است.
کوشلاکوف اعلام نکرد این سیستم چه زمانی آماده بهره برداری خواهد بود، اما تاکید کرد، این سیستم سطح کنونی پیشرفت های فن آوری و علمی را ارتقا خواهد داد.
وی اولویت اصلی این پروژه را امکان استفاده مکرر از این فضاپیماها عنوان کرد و افزود: باید موتورهایی بسازیم در هر ده پرواز به بیش از یک تعمیر یا تنظیم نیاز نداشته باشند. "این فضاپیما باید بتواند 48 ساعت پس از بازگشت از فضا، بار دیگر آماده پرواز باشد."

نظر شما