شناسهٔ خبر: 29363760 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان لیگ تکواندو: با سرپیچی‌ها برخورد کردیم/ همه شانس ملی‌پوش شدن دارند

رئیس سازمان لیگ تواندو گفت: از کمیته داوران‌ میخواهیم قوانین را به ما اعلام کند تا آن‌ها را کتبا در اختیار باشگاه‌ها قرار دهیم زیرا دلیل برخورد ما سرپیچی برخی افراد و تیم‌ها از قوانین بود.

صاحب‌خبر -

محمد کرمی در گفت و گو ایسنا، در خصوص نیم فصل اول رقابت‌های لیگ‌برتر تکواندو اظهار کرد: درست است که ما امسال از نظر کمی با کاهش تعداد تیم‌های شرکت کننده مواجه بودیم اما هر ۸ تیم باقی مانده در مسابقات لیگ، توانستند از همه ظرفیت تکواندوی ایران استفاده کنند. به دلیل اینکه تیم‌های حاضر در لیگ از نظر کیفیت سطح بالایی داشتند، رقابت‌های نزدیکی را در هفته‌های مختلف این فصل از لیگ شاهد بودیم، مخصوصا هفته پایانی که صدرنشینان لیگ به مصاف یکدیگر رفتند. مسابقاتی که با حضور ملی‌پوشان در تیم‌ها جذاب‌تر هم شده بود.

رئیس سازمان لیگ تکواندوی ایران با اشاره به حضور سرمربی تیم ملی در همه هفته‌های بازی‌های لیگ، توضیح داد: فریبرز عسکری از روز اول تا روز پایانی نیم فصل در سالن مسابقات حاضر می‌شد که نشان از توجه او به همه تکواندوکاران بود. با حضور او بازیکنان تیم‌ها می‌دانستند که در صورت درخشش شانس ملی‌پوش شدن را دارند و همین مسئله باعث بالا رفتن انگیزه‌ها می‌شد. علاوه بر این عسکری حضور ملی‌پوشان در لیگ را برای پیشرفت آن‌ها لازم می‌داند و به همین دلیل توجه ویژه‌ای به این مسابقات دارد.

او افزود: بجز سجاد مردانی و ابوالفضل یعقوبی که در لیگ تیمی ندارند، همه ملی‌پوشان در لیگ حاضر هستند.  مسلما حضور ملی‌پوشان در بازی‌های لیگ برای خود آن‌ها مفید است. کما اینکه دیدیم آرمین هادی‌پور که در رقابت‌های گرندپری موفق شد بعد از دو سال برای ایران مدال طلا کسب کند، در هفته پایانی با نتیجه نزدیک ۲۸ بر ۲۹ پیروز که نشان از سطح بالای رقابت‌ها دارد. همچنین دیدار سعید رجبی و اینانلو به راند طلایی کشید که نشان دهنده سطح بالای بازی‌های لیگ است.

کرمی همچنین در مورد مشکل ساز شدن تصمیمات داوری در برخی از هفته‌های لیگ نیز تصریح کرد: قبل از شروع رقابت‌های لیگ کمپی را تشکیل دادیم تا به داوران خود آموزش‌های لازمه را بدهیم و یک تیم جوان داوری هم به گروه‌های داوری ما اضافه شد که خوشبختانه قضاوت‌های خوبی را هم از آن‌ها شاهد بودیم. با این حال به دلیل تغییر قوانین داوری توسط فدراسیون جهانی ما مجبور بودیم آن‌ها را به سرمربیان و مسئولان باشگاه‌ها اطلاع دهیم. به همین دلیل در دو - سه هفته(چهارم، پنجم و ششم) از لیگ مشکلاتی به وجود آمد که با برخوردهایی که انجام دادیم شاهد بهبود اوضاع هستیم، از این به بعد هم این روند را ادامه می‌دهیم تا همین شرایط آرام پا برجا باشد.

او در پایان گفت: دلیل برخورد ما سرپیچی برخی افراد و تیم‌ها از قوانین بود و خداراشکر الان همه چیز برطرف شده و شاه بهتر شدن اوضاع هستیم. البته به کمیته داوران گفته‌ایم که قوانین جدید داوری را در اختیار ما قرار دهد تا آن‌ها را به صورت کتبی به باشگاه‌ها اعلام کنیم.

انتهای پیام

نظر شما