شناسهٔ خبر: 29362568 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

حسین ثوری: شرایط سنی مسابقات بوکس قهرمانی کشور نوجوانان هیچ مشکلی نداشت/ نفرات برتر این مسابقات می‌توانند در قهرمانی آسیا حضور داشته باشند

حسین ثوری، رئیس فدراسیون بوکس گفت: شرایط سنی بازیکنان حاضر در مسابقات قهرمانی کشور برای حضور در قهرمانی آسیا سال آینده هیچ مشکلی ندارد و این نفرات می‌توانند در آن مسابقات حضور پیدا کنند.

صاحب‌خبر -

حسین ثوری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص برگزاری مسابقات قهرمانی کشور رده سنی نوجوانان در همدان اظهار داشت: این مسابقات در سطح بسیار بالایی از لحاظ کمی و کیفی برگزار شد. برای اولین بار در این رده سنی 206 بوکسور از 31 استان حضور داشتند و ما شاهد مسابقات بسیار خوبی بودیم و از لحاظ کمی نیز حضور این تعداد بوکسور بی نظیر بود. ما این رقابت ها را بر اساس شرایط رده سنی مسابقات قهرمانی آسیا که زیر 16 سال است و تیرماه سال آینده  برگزار خواهد شد، برگزار کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود نفرات برتر این مسابقات شرایط سنی حضور در مسابقات قهرمانی سال آینده را ندارند، گفت: اولا نگاه ما یک ماه، دو ماهه و یک ساله نیست و در حال برنامه ریزی چند ساله هستیم. نگاه ما روی المپیک 2024 و بازی های آسیایی دوره آینده در چین و کشف استعداد های بوکس در کشور است. این بچه ها مواد خوراکی نیستند که تاریخ مصرف آنها تمام شود و تازه در ابتدای راه هستند.

رئیس فدراسیون بوکس خاطرنشان کرد: با توجه اینکه قرار است مربی کوبایی در ماه های آینده به ایران بیاید، برنامه ما این است تا این نفرات و افراد رده سنی جوانان به مدت 2 تا سه تحت نظر او باشند تا بتواند برنامه های خود را برای بازی های آسیایی پیاده کند. شرایط سنی بازیکنان حاضر در مسابقات قهرمانی کشور برای حضور در قهرمانی آسیا سال آینده هیچ مشکلی ندارد و این نفرات می توانند در آن مسابقات حضور پیدا کنند و ما دچار هیچ اشتباهی نشدیم.

ثوری در پایان خاطرنشان کرد: هفته آینده نیز مسابقات استعدادهای برتر را در زاهدان برگزار می کنیم. در این مسابقات 31 استان با 10 سهمیه حضور خواهند داشت و مسابقات در رده سنی 13، 14 و 15 سال برگزار خواهد شد تا در سالیان آینده از آنها در رده سنی نوجوانان استفاده کنیم. با توجه به اینکه در رده سنی نونهالان مسابقاتی در قهرمانی آسیا نداریم ما از الان در حال برنامه ریزی برای حضور آنها در المپیک جوانان هستیم.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما