شناسهٔ خبر: 29362253 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

شریفی: زودتر از آن چیزی که فکر می کردم با شرایط جدید هماهنگ شدم/ شرایط سری A با لیگ ایران بسیار فرق دارد

دریافت کننده ایرانی تیم والیبال ورونای ایتالیا گفت: شرایط سری A با لیگ ایران بسیار فرق دارد، چون در ایتالیا بازیکنان به غیر از تمرین و پیشرفت دغدغه دیگری ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، مرتضی شریفی از آن بازیکنانی است که خیلی زود توانست خود را به تیم ملی والیبال بزرگسالان برساند و در آنجا بدرخشد. همین درخشش موجب شد تا مرتضی خیلی زود بتواند لژیونر شده و راهی سری A ایتالیا شود.

 

شریفی در تیم ورونا در کنار محمدجواد معنوی‌نژاد و زیر نظر گربیچ کار می‌کند. مرتضی با وجود جوانی عملکرد خیلی خوبی در تیم باشگاهی خود داشت و هر زمان که گربیچ به او اعتماد کرد به خوبی جواب اعتماد سرمربی را داد. حضور در سری A و عملکرد خوب در این لیگ موجب شد تا خبرگزاری فارس گفت‌وگویی را با وی انجام دهد که متن مصاحبه وی را در ادامه می‌خوانید:

 

مرتضی شریفی,اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی,والیبال و بسکتبال

* شرایطت در تیم جدید (ورونا) چطور است و چقدر با تیم هماهنگ شده‌ای؟

خوشبختانه شرایط خیلی خوبی دارم و باید بگویم در ایتالیا همه چیز برای پیشرفت والیبالی عالی است. شاید باورتان نشود، اما خودم هم فکر نمی‌کردم که بتوانم اینقدر زود با شرایط جدید و محیط تازه‌ای که در آن قرار گرفته‌ام هماهنگ شوم. خدا را شکر شرایطم در تیم بسیار خوب است و تمام اعضای تیم برای رسیدن به بهترین شرایط تلاش می‌کنند.

 

* تجربه حضور در سری A چگونه است؟

باید بگویم که حضور در سری A ایتالیا یعنی همان جایی که بسیاری از ستاره‌های والیبال دنیا در آن حضور دارند تجربه‌ای بسیار عالی، جذاب و متفاوت است. شرایط سری A با لیگ ایران بسیار فرق دارد، چون در ایتالیا شرایط بسیار فراهم است و بازیکنان به غیر از تمرین و پیشرفت دغدغه دیگری ندارند.

 

* همبازی شدن با محمدجواد معنوی‌نژاد چگونه است و چقدر به پیشرفتت کمک می‌کند؟

اینکه «آقا جواد» در کنارم است حس بسیار خوبی به من می‌دهد و من اکثر مواقع با او هستم. با سایر دوستان هم به صورت تلفنی در ارتباط هستم. خوشبختانه باید بگویم که من در ایتالیا ۴ برادر بزرگتر دارم که این خیلی برایم خوب است.

 

مرتضی شریفی,اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی,والیبال و بسکتبال

* در هفته‌های گذشته هم برابر تیم سیه‌نا قرار گرفتید که از حضور سعید معروف بهره می‌برد؛ رویارویی با کاپیتان تیم ملی در سری A چه حس و حالی داشت؟

بازی بسیار خوبی برای ما بود. خیلی خوشحال بودم که مقابل کاپیتان تیم ملی بازی می‌کنم و خوشحالم بودم که «آقا سعید» را دیدم. نکته مهمتر برای ما این بود که توانستیم برنده بازی شویم و این پیروزی ارزش زیادی برای ما داشت.

 

* آیا زبان ایتالیایی را یاد گرفته‌ای؟

در حال حاضر مشغول یادگیری زبان ایتالیایی هستم. خوشبختانه استعداد زبان آموزی خوبی دارم. ضمن اینکه فعلاً می‌توانم ارتباط اولیه را با کمک جواد معنوی‌نژاد برقرار کنم. حقیقتاً باید بگویم که حضور «آقا جواد» برایم نعمتی است. خدا را شکر با اکثر بازیکنان تیم رفیق هستم و ارتباط خوبی با همه بازیکنان تیم دارم؛ جواد معنوی‌نژاد هم که جای خود را دارد.

 

مرتضی شریفی,اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی,والیبال و بسکتبال

* آیا دوری از خانواده در این مدت اذیتت نکرده است؟

دوری از خانواده و دوستانی که در ایران دارم خیلی برایم سخت است. خوشبختانه هر روز با هم در ارتباط هستیم. از خانواده‌ام هم تشکر می‌کنم که برای من زحمت کشیدند تا بتوانم در رشته‌ای که مورد علاقه‌ام بود پیشرفت خوبی داشته باشم. از دور دست پدر و مادرم را می‌بوسم.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما