شناسهٔ خبر: 29362227 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

برگزاري نشست دولت ومجلس براي بررسي راهکارهاي مقابله با تحريم

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رئيس کميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينکه بسته پيشنهادي اين کميسيون براي مقابله با تحريم ها آماده شده است، گفت: نشست مشترک وزير اقتصاد، رئيس بانک مرکزي و مديران ارشد نظام بانکي با اعضاي کميته ضد تحريم کميسيون اقتصادي مجلس سه شنبه هفته آينده برگزار مي شود.

به گزارش ايرنا از خانه ملت، محمدرضا پورابراهيمي داوراني امروز- چهارشنبه- گفت: مجلس شوراي اسلامي براي مقابله با دور جديد تحريم هاي آمريکا از ماه هاي گذشته اقداماتي را انجام داده و کميته ضدتحريم کميسيون اقتصادي مجلس راهکارهاي ضد تحريمي را مورد بررسي قرار داده است.
وي با اشاره به اقدامات دولت در مقابله با تحريم ها، ادامه داد: سياست آمريکا در به صفر رساندن فروش نفت ايران شکست خورده و با توجه به پيشنهاد مجلس، بورس نفت راه اندازي شده که اقدام خوبي است و اين روش جديد فروش نفت در کنار روش هاي قبل لحاظ شده است.
پورابراهيمي ادامه داد: جلسه مشترکي در کميسيون اقتصادي مجلس با حضور وزير اقتصاد، رئيس کل بانک مرکزي و مديران ارشد نظام بانکي و اعضاي کميته ضد تحريم کميسيون، سه ‌شنبه هفته آينده با هدف بررسي راهکارهاي مناسب براي مقابله با تحريم هاي مالي و نظام بانکي تشکيل مي شود.
نماينده مردم کرمان در مجلس شوراي اسلامي اضافه کرد: بسته پيشنهادي کميسيون اقتصادي براي مقابله با تحريم ها آماده شده است و حتي در صورت لزوم موضوع قانونگذاري در اين رابطه نيز بررسي مي شود.
**استفاده از ارزهاي ديجيتال يکي از راهکارهاي مقابله با تحريم ها است
وي ادامه داد: درباره پيمان‌هاي پولي دو و چند جانبه نيز بانک مرکزي اقداماتي انجام داده و اين موضوع نيز در جلسه مشترک بررسي مي شود.
پورابراهيمي يادآور شد: استفاده از ارزهاي ديجيتال يکي از راهکارهاي مقابله با تحريم ها است و در جلسه مشترک با رئيس کل بانک مرکزي و وزير اقتصاد اين راهکار مورد بررسي قرار مي گيرد. تلاش مي شود تا نظام بانکي در مقابله با تحريم هاي موفق شود.
سيام*3061*1535
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما