شناسهٔ خبر: 29360917 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

با حضور سردار شاهرخی؛

اجلاسیه دانشگاهیان کنگره ملی ۳۰۰۰ شهید استان قزوین برگزار شد

اجلاسیه دانشگاهیان کنگره ملی ۳۰۰۰ شهید قزوین با سخنرانی سردار محمد شاهرخی، فرمانده سپاه کل صاحب الامر (عج) استان صبح امروز در سالن نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سردار محمد شاهرخی فرمانده سپاه کل صاحب‌‌الامر(عج) استان قزوین صبح امروز در اجلاسیه دانشجویان کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین که در سالن دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین در حال برگزاری است، گفت: مواجه شدن با اسامی شهدای دانشجویان به  ما ایثار و از خودگذشتگی را یادآوری میکند.

 

سردار محمد شاهرخی مطرح کرد: دانشجویان شهید سرآمدان ایمان، ایثار و ستارگان درخشانی هستند که هرگز خاموش نمی شوند.  دانشجو با هویتی دیرینه ماندگار است.

 

وی  بیان کرد: پاسداشت و گرامیداشت یاد این پیوند دهندگان قلم واسلحه وظیفه ای برماست.

 

پیشتازی ایران از قدرت‌های جهانی در ساخت پهباد

امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجلاسیه دانشجویی کنگره ۳ هزار شهید استان قزوین گفت: بی شک امروز یکی از مهمترین وسیله‌ها و اقداماتی که می‌تواند روحیه معنوی ما را احیا کند بر پایی چنین مجلسی است.
 

امیرعلی حاجی‌زاده با اشاره به اینکه ملت ایران نزدیک به ۳۰۰ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، بیان کرد: باید قدردان شهدا بوده و به وصیت‌‌نامه‌‌های آنها عمل کنیم.

 

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  تصریح کرد: تبیین وظیفه هریک از نخبگان و جوانان که سرمایه اصلی مملکت هستند مهمترین مسئله امروز به شمار می‌‌رود.

حاجی‌زاده تصریح کرد: در دهه اول انقلاب شاهد حضور تفاله های رژیم طاغوتی بودیم که می‌‌خواستند ایران را ایرانستان کنند از سویی دشمنان در صدد بودند تا ایران را تجزیه و کوچک کنند و اگر با آنها مقابله نمی‌شد ممکن بود این آزادی از میان برود.

 

وی افزود: شهدا فرامین و تدابیر امام خمینی (ره) را کاملاً اطاعت کرده و توانستند انقلاب و جنگ تحمیلی را به پیروزی برسانند.

وی با اشاره به اینکه نسل‌‌های بعدی انقلاب نیز باید به این سطح از شناخت دشمن برسند، گفت: این شناخت یکی از مهمترین مسائلی است که باید بیش از گذشته به آن توجه شود.

 

حاجی‌زاده با بیان اینکه ایران قدرت اول منطقه است، خاطرنشان کرد: ایران توانسته است با گسترش علم و فناوری سبدی از انواع موشک‌‌ها را در اختیار داشته باشد.

 

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در حوزه پهبادها حتی از قدرت‌‌های اول جهان نیز جلوتریم و فاصله بسیار زیادی با آنها داریم.

 

وی گفت: جوانان ایرانی با ایده‌‌های ناب خود ایران را در زمینه رادارها و سلاح‌‌های موشکی و پهباد به اوج قدرت رسانده است.

 

حاجی زاده تاکید کرد: فکر جهادی و انقلابی روی تسلیحات پیاده سازی شده چراکه تمام تسلیحاتی که در اختیار داریم تماماً ساخت دست دانشمندان ایرانی است.

 

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: اگر حتی اجزای این موشک‌‌ها خارجی بود قطعاً دشمنان جلوی ساخت و پیشرفت این موشک‌‌ها را می‌‌گرفتند.

 

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: کار موشکی ثمره ۳۴ سال کار شبانه‌‌روزی است و نمی‌‌شود فرد جدیدی که روی کار می‌‌آید تمام فعالیت‌‌های گذشته را نادیده بگیرد.

 

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه جنگ اقتصادی به مراتب ساده تر از جنگ سخت است، اظهارداتشت: همبستگی و اتحاد با دولت ما را در جنگ اقتصادی پیروز می‌کند.

 

وی با بیان اینکه همانطور که در دوران جنگ به یک دلی، متجاوز تا دندان مسلح را از مرزهای خود عقب راندیم، تصریح کرد: امروز نیز لازم است با همدلی جنگ اقتصادی را به پیروزی برسانیم.

 

حاجی زاده در زمان جنگ فرمانده‌‌هان ما افراد خاکی و فروتنی بودند که  با خدمت خالصانه به فرماندهی مشغول بودند این در حالی است که امروز برخی از مسئولان تنها به دنبال کسب مال دنیا و ظواهر دنیایی هستند.

 

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه کشور ما سیاست زده شده و عده‌ای در داخل نیز به این سیاست زدگی کمک می‌‌کنند، گفت: عده‌ای در داخل جنگ روانی راه می‌‌اندازند این در حالی است که ما باید دنبال کسانی باشیم که به واقع خادم مردم باشند.

 

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امریکایی‌‌ها همیشه در نشان دادن قدرت خود غلو می‌‌کنند این در حالی است که حتی در رابطه با ذخایر نفتی نیز دروغ می‌‌گویند.

 

وی با اشاره اینکه یک هواپیمای نقطه زن ایرانی می‌‌تواند در بالای منطقه بایستد و یک گروهک تروریستی و چریکی را از فاصله دو کیلومتری بزند کار کوچکی نیست، گفت: اما در کاری بزرگتر توانسته‌‌ایم از فاصله ۳۰۰، ۵۰۰ و ۷۰۰ کیلومتری اتاق جلسات آنها را بزنیم.


حاجی زاده خاطرنشان کرد: تروریست‌‌ها در یک قلعه حضور داشتند این درحالی است که ما دو اتاق از اتاق‌‌های جلسات این قلعه را بدون اینکه مابقی اتاق‌‌ها را تخریب کنیم، مورد اصابت موشک قرار دادیم.

 

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه نماینده رژیم صهیونیست نیز در این اتاق جلسات حضور داشته گفت: این عملیات‌‌ها اوج قدرت ایران را به نمایش می‌‌گذارد.

 

حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در کنگره ملی ۳هزار شهید استان که در نمایشگاه بین‌المللی استان برگزار شد، بیان کرد: خدای متعال به همه مردم عالم اعلام کرده بدانید من مشتری جان و مال اهل ایمان هستم.

 

حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی با اشاره به شروط خداوند برای معامله جان انسان ها افزود: خداوند می فرماید« من خریدار جان و مال کسانی هستم که ایمان آوردند و در مقابل آن حیات طیبه برای آنها است و دیگر کسب حق ندارد آنها را مرده بپندارد».

 

وی گفت: حتی آنهایی که در اعمال و رفتارشان کاستی وجود دارد به برکت وجود اینها این کاستی مرتفع می شود.

 

امام جمعه قزوین تصریح کرد:  اقامه نماز یعنی اقامه توحید، ولایت و هر آنچه خداوند با تعبیر یا ایهاالناس خواسته است.

 

وی بیان کرد: اگر کسی در برابر جهان خواران ظالم، آمریکا و  انگلیس ایستاد، در کنار حضرت موسی(ع) قرار گرفته است و این پیامبر خدا از او شفاعت می کند.

 

عابدینی یادآور شد: اگر کسی نقش شهدا را پذیرفت و صادقانه در کنار آنها قرار گرفت و اجازه نداد روح سلحشورانه شهدا کنار گذاشته شود در دنیای باقی شهدا شفیع او می شوند.

نظر شما