شناسهٔ خبر: 29360833 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در چارچوب سياست آمريکا در حمايت از تروريست ها؛

اقدام آمريکا در انتقال عناصر داعش از شمال شرق سوريه

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- بالگردهاي آمريکايي تعدادي از عناصر تروريستي داعش را از روستايي در شمال شرق الحسکه به مکان نامعلومي منتقل کردند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از خبرگزاري رسمي سوريه ( سانا ) از الحسکه ، بالگردهاي نظامي وابسته به نيروهاي ( به اصطلاح ) ائتلاف بين المللي تحت فرماندهي آمريکا تعدادي از عناصر تروريستي داعش را از روستايي در شمال شرق الحسکه به مکان نامعلومي منتقل کردند .
خبرگزاري سانا افزود در چارچوب سياست هاي واشنگتن در حمايت از گروه تروريستي داعش ، بالگردهاي نظامي وابسته به ائتلاف تحت امر آمريکا تعدادي از تروريست هاي وابسته به اين گروه تکفيري را از روستاي السوسه در شمال شرق الحسکه و نزديک مرزهاي عراق خارج کردند .
­منابع محلي و رسانه اي اعلام کردند در تاريخ 10 نوامبر ( 19 آبان) بالگردهاي وابسته به ائتلاف بين المللي تحت فرماندهي آمريکا در يک عمليات هوايي هلي برن در شمال شرق استان الحسکه ، سه تن از عناصر وابسته به گروه تروريستي داعش را از روستاي السوسه به مکان نامعلومي منتقل کردند .
بالگردهاي نظامي ائتلاف آمريکايي در ماه اکتبر گذشته ( 7 اکتبر - 15 مهر) هم در يک عمليات هلي برن تعدادي از عناصر تروريستي داعش با مليت هاي مختلف را از اطراف شهر الشعفه به منطقه تحت اشغال عناصر داعش در جنوب شرق ديرالزور انتقال دادند .
ائتلاف آمريکايي چند روز قبل از آن هم در عملياتي در اطراف روستاي المراشده در جنوب شرق ديرالزور تعدادي از عناصر داعش را از اين منطقه خارج کرد .
بر اساس گزارش خبرگزاري سانا ، واشنگتن که فرماندهي ائتلاف غير قانوني بين المللي را بر عهده دارد ، مدعي مبارزه با گروه تروريستي داعش است در صورتي که بالگردهاي آمريکايي براي نجات سرکرده هاي داعش ، آنان را از مناطق درگيري خارج مي کنند .
ائتلاف آمريکايي همچنين به اشکال گوناگون مانند حمله به مراکز نيروهاي ارتش سوريه از جمله حمله به جبل الثرده در ديرالزور در سپتامبر سال 2016 يا همکاري اطلاعاتي با تروريست ها براي حمله به نيروهاي ارتش سوريه در منطقه الباديه از گروه تروريستي داعش حمايت مي کند .

نظر شما