شناسهٔ خبر: 29360116 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تهدید‌ها را می‌توان به فرصت تبدیل کرد/پیشتازی ایران از قدرت‌های جهانی در ساخت پهپاد

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با استفاده از الگوی‌های دوران دفاع مقدس می‌توان تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛  سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجلاسیه دانشگاهیان کنگره سه هزار شهید استان قزوین گفت: هم اکنون کشور در زمینه تسلیحات به قدرت رسیده است چرا که از الگوی‌های دوران دفاع مقدس استفاده کرده ایم و می‌توان از این الگو هم در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی بهره برد.

سردار حاجی زاده افزود: قادریم دشمن را در سایر حوزه‌ها از جمله جنگ اقتصادی شکست دهیم چرا که دشمن ضعیف و ما قدرتمندتر شده ایم.

وی افزود: برای این کار همت جمعی نیاز است، باید دست به دست هم دهیم و از دولت حمایت کنیم و مسولان دولتی هم پای کار بیایند.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه در تحریم نفتی اگر درست عمل کنیم امروز نه تنها تهدید نیست بلکه همانند دفاع مقدس یک فرصت برای قدرتمندتر شدن خواهد بود گفت: تهدید اقتصادی را هم با همدلی همانند دفاع مقدس می‌توان به فرصت تبدیل کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران تاکید کرد: کسانی که پُز سرمایه و ماشین می‌دهند قادر به حل مشکلات اقتصادی مردم نیستند، کسانی می‌توانند مشکلات را حل کنند که خادم مردم باشند.

سردار حاجی زاده در ادامه با اشاره به توان نظامی و تسلیحاتی جوهوری اسلامی گفت: ایران قدرت برتر نظامی برتر منطقه است و در بسیاری از حوزه‌های تسلیحاتی جز ۳ تا هفت کشور برتر دنیا هستیم.

سردار حاجی زاده تاکید کرد: قدرت برتر موشکی منطقه و جز ۱۰ قدرت برتر جهان در این زمینه هستیم، ما سبدی متنوع از موشک‌ها از جمله کوتاه برد، میان برد و دور برد و از نوع بالستیک، کروز، زمین به زمین و ضد شناور داریم و سوخت مایع و جامد آنرا هم تولید می‌کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران تاکید کرد: در حوزه پهباد در منطقه با فاصله زیاد از قدرت‌های برتر طراز اول جهان قرار داریم و حتی یکی از فرماندهان نیروی هوایی یکی از کشور‌های قدرتمند دنیا در دیداری خصوصی به این موضوع اذعان کرد.

وی افزود: در برخی از نمونه‌ها و سایت‌ها مانند پهباد بمب افکن، ایده تا محصول مختص جمهوری اسلامی است و حتی آمریکا هم ندارد.

سردار حاجی زاده گفت: این پهباد‌ها قادرند هدف را از فاصله دور مورد اصابت قرار دهند و به وفور در اختیار یگان‌های هوافضا قرار گرفته است.

به گفته سردار حاجی زاده، در زمینه رادار‌ها کاملا خودکفا هستیم و قادریم تسلیحات نظامی را با یک سوم قیمت کشور‌های تولید مثل چین تولید و صادر می‌کنیم.

وی افزود: در گذشته به ما اجازه واردات تسلیحات نمی‌دادند و حال هم به دلیل توانمندی در تولید تسلیحات مختلف اجازه صدور نمی‌دهند.

وی افزود: همه این‌ها را جوانان با محوریت نسل اول انقلاب و با فکر انقلابی و جهادی تولید کرده اند.

فرمانده هوا فضای نیروی سپاه پاسداران گفت: جمهوری اسلامی ایران هر آنچه که در زمینه تسلیحاتی دارد ایرانی است چرا که اگر غیراز این بود آن‌ها از دادن قطعات ساخت این وسایل ما را تحریم می‌کردند .

وی گفت: عربستان به عنوان فتنه گر منطقه بعد از آمریکا و چین سومین بودجه نظامی را دارد و سالانه ۵۶ میلیارد دلار هزینه می‌کند، آیا این هزینه برای آن‌ها قدرت تولید کرده است.

سردار حاجی زاده افزود: قدرت نظامی و تسلیحاتی ایران اسلامی حاصل ۳۴ سال تلاش شبانه روزی با همه مشکلات موجود است و شهدای زیادی در این زمینه تقدیم انقلاب شده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین خبر جدیدی از انهدام اتاق عملیات گروهک تروریستی دموکرات بیان کرد و گفت: ما پیش از این فکر می‌کردیم که فقط نماینده عربستان سعودی در این اتاق حضورداشته، ولی اطلاعات ما نشان می‌دهد که نماینده رژیم صهیونیستی هم حضورداشته است.

سردار حاجی زاده تاکید کرد: ما با اشراف اطلاعاتی از فاصله دور دواتاق جلسه استقرار این گروهک را که قصد ایجاد ناامنی در کشور داشتند را با موشک منهدم کردیم.

وی افزود: این کار کوچکی نیست و نشان دهنده توان بالای نیروی مسلح جمهوری اسلامی است.

وی همچنین انهدام اتاق ترویستی داعش از فاصله ۵۷۰ کیلومتری را بخش دیگری از توانمندی نیروی هوا فضای سپاه بیان کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران همچنینن با بیان اینکه آمریکاییان در قدرتشان بلوف و غلو می‌کنند گفت:: دخایر نفتی جدیدشان هم دروغ است و ما در وضعیت بهتری از آنان قرار داریم، ما قدرتمند شده ایم و آن‌ها ضعیف‌تر شده اند.

سردار حاجی زاده در ادامه به فعالیت نیرو‌های تحت مدیریت مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این مجموعه‌ها افراد جدید کار افراد قبلی را تخریب نمی‌کنند، راه مسولان قبلی را ادامه می‌دهند، در این مجموعه‌ها اخلاق حاکم است و سیاست زدگی نیست.

وی افزود: علت پیشرفت نظامی این است که مقام معظم رهبری روز به روز توانمندی نظامی را رصد و هدایت می‌کردند، ولی در حوزه‌های دیگر یا سخنان رهبری را گوش نکردند و یا حداقل همه را گوش نکرده اند.

فرمانده هوا فضای سپاه پاسداران، امنیت امروز را ارمغان شهدا دانست و گفت: ارواح طیبه آنان می‌تواند معنویت جامعه را روز افزون کند.

وی با بیان اینکه جوانان مهمترین سرمایه اصلی این کشور محسوب می‌شوند افزود: کسانیکه دشمن را شکست دادند جوانان بودند و رسالت خود را به خوبی انجام دادند.

سردار حاجی زاده تاکید کرد: عده‌ای از جوانان نسل اول انقلاب، راه پس ازپایان جنگ را همچون شهید تهرانی مقدم ادامه دادند و با ایستادگی و استقامت توانستند کشور را به لحاظ نظامی خودکفا کنند.

وی افزود: در ۴۰ سال گذشته به ویژه در دهه اول انقلاب ملت ایران بیشترین فشار‌ها را تحمل کردند چراکه انقلاب اسلامی یک نهال آسیب پذیر بود.

فرمانده هوا فضای سپاه پاسداران گفت: نسل اول انقلاب دشمن را به خوبی شناختند و موانع را کنار زدند و نسل جوان امروز هم قادر است در جنگ اقتصادی و روانی دشمن را شکست دهد.

انتهای پیام/

اجلاسیه دانشگاهیان کنگره سه هزار شهید استان قزوین

برچسب‌ها:

نظر شما