شناسهٔ خبر: 29359364 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

«زنگنه» به مجلس می‌رود

عضو کمیسیون انرژی مجلس جزئیات سوال خود از زنگنه درباره سیاست‌های گازی را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هدایت‌الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به طرح سوال خود از بیژن زنگنه وزیر نفت،گفت: این سوال درباره اجرای غیرعادلانه سیاست‌های گازی کشور در بخش خدمات گازرسانی و اخذ سهم فروش گاز ایران در بازار جهانی است.

 
وی با بیان اینکه این سوال درباره 2 حوزه سیاست‌های داخلی و خارجی است، افزود: از نظر ما سیاست‌های گازی ایران سیاست‌های چندان مناسبی نبوده که نتیجه آن این است که ما بازار گاز منطقه را از دست دادیم.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: از دست دادن بازاری که از طریق خط لوله صلح و صادرات گاز به پاکستان و هند می‌توانست به دست بیایید، قرارداد با عمان که منعقد نشد، ماجرای کرسنت و همچنین قرارداد با توتال برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی که این شرکت پروژه را رها کرد و در نهایت چالش‌هایی که با ترکمنستان داشتیم، همگی از جمله اقداماتی بود که ما را از بازار گاز منطقه جدا کرد.
 
خادمی تاکید کرد: گازهای پس از استخراج نفت (فلر) نیز چندین سال است که در حال سوختن است و وزارتخانه هیچ برنامه‌ای برای آن ندارد؛ در برنامه‌های توسعه 5 ساله مصوب شده بود که جلوی سوختن این فلرها گرفته شود و متاسفانه این کار را هم نکردند.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که سیاست‌های گازی ما در زمینه تولید، صادرات و گرفتن سهمی از بازار دنیا، سیاست‌های بدی بوده است.
 
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس با اشاره به عدم توزیع عادلانه گازرسانی در داخل گفت: در این زمینه نیز گازرسانی به روستاها و شهرستان‌ها بر اساس رابطه‌ها انجام می‌شود.
 
خادمی اظهار داشت: وزیر نفت چندی پیش در کمیسیون انرژی حاضر شد و پیرامون این سوال توضیحاتی را ارائه کرد که بنده به عنوان طراح سوال از پاسخ‌های وی قانع نشدم. اخیرا نیز سوال مذکور در صحن علنی اعلام وصول شد و وزیر برای ارائه توضیحات باید در صحن علنی مجلس حاضر شود؛ اگر نمایندگان از توضیحات وزیر قانع نشوند وزیر کارت زرد دریافت می‌کند.
 
انتهای‌پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما