شناسهٔ خبر: 29358705 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در نظرسنجی ایسپا اعلام شد

احساس امنیت بالای 80 درصدی زائران اربعین در کشور عراق

نهادها و احزاب

بر اساس بخشی دیگر از نتایج نظرسنجی ایسپا با موضوع «زیارت اربعین» که در تاریخ 6 تا 11 آبان ماه 1397 انجام شد، احساس امنیت زائران در کشور عراق بالای 80 درصد بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، این نظرسنجی از افرادی صورت گرفته است که برای ورود به کشور مرزهای زمینی شامل شلمچه، چزابه و مهران را انتخاب کرده‎اند و حجم نمونه نظرسنجی، 1491 نفر بوده است.
یکی از پرسش های این نظرسنجی حضور در سایر شهرهای زیارتی عراق بوده است که پاسخگویان به صورت چند پاسخی می توانستند پاسخ خود را ارائه دهند که در این میان 93.2 درصد از پاسخگویان اعلام کرده اند که به نجف اشرف، 45.6 درصد به کاظمین و 33.7 به سامرا مشرف شده اند.
محور دیگر مورد بررسی در این نظرسنجی احساس امنیت زائران در کشور عراق بوده است. 88.7 درصد پاسخگویان اعلام کرده اند که در کشور عراق احساس امنیت داشته اند. تنها 9.8 درصد در پاسخ به این سوال گزینه خیر را انتخاب کرده‌اند.
بنابر نتایج نظرسنجی، پاسخگویان میزان 72.3 درصد رضایت خود را از پذیرایی مردم عراق خوب و خیلی خوب ارزیابی نموده اند و 48.9 درصد نیز در مجموع از ساماندهی زائران در کشور عراق خوب و خیلی خوب ارزیابی کرده اند.
مطلب دیگری که  مورد سنجش قرارگرفته است درمورد مکان های مورد استفاده زائران برای استراحت در داخل شهرهای عراق بود که طبق نتایج بدست آمده 44.4 درصد از پاسخگویان از «موکب ها»، 19.3 درصد از «خانه های مردم عراق»، 29.3 درصد از «حسینیه ها و نمازخانه ها»، 5.9 درصد از «هتل ها و مسافرخانه ها»، 1.8 درصد از «فضای باز در خیابان ها و معابر» و 5 درصد از «فضای اماکن زیارتی» استفاده کرده اند. شایان ذکر است 63.8 درصد پاسخگویان  بیشتر از موکب های ایرانی و 34.3 درصد موکب های عراقی استفاده کرده اند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما